maandag 2 mei 2011

Kleine Prijs Oostland 30 april 2011

Ondanks dat het vandaag Koninginnedag is moest er een wedstrijd bij Ahoy in Rotterdam gereden worden die meetelde als plaatsingswedstrijd voor het NK op de weg. Vandaag was het zonnig, maar er stond best een behoorlijke wind. Na het inrijden heb ik naar categorie 1 gekeken en naar de materiaalcontrole gegaan. Nadat categorie 1 gefinisht was mochten wij richting de start rijden. De loting bleek een beetje vreemd te gaan, eerst mochten alle oneven nummers van 21 tot 39 oprijden en vervolgens aflopend alle even nummers. Hierdoor stond ik vrijwel achteraan op de startopstelling. De start ging eigenlijk best goed, ik kon er gelijk een groot aantal inhalen en na de eerste bocht reed ik redelijk voorin. Op het eerste rechte stuk reed een jongetje plotseling van links naar rechts. Ik stuurde nog mee, maar kon hem niet helemaal meer ontwijken, daarna werd ik tegen mijn achterwiel gereden waardoor ik viel. Nog 3 andere renners vielen over mij heen. Door de onbesuisde actie van die renner waren er gelijk 4 tot 10 renners uitgeschakeld. Zelf had ik verwondingen aan beide ellebogen, beide knieën, rechter pols, in de schaamstreek, linkerpink en mijn buik. Materieel was er ook nog wat schade; flinke slag in mijn voorwiel, achterderailleur krom en vol met krassen, kmteller vol met krassen en de remgrepen krom en vol met krassen. Al met al een korte wedstrijd en hoop ik dat niemand meer deze capriolen uithaalt dit seizoen. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten