dinsdag 24 mei 2011

Marion Gödde Meisjestoernooi 22 mei 2011

Marion Gödde Meisjestoernooi Vandaag een wedstrijd met alleen maar meisjes in Dordrecht. Voor de meisjes was het vandaag de laatste kans om een startbewijs te bemachtigen voor het Nederlands Kampioenschap op 12 juni a.s. in Den Haag. we reden vandaag in onze eigen leeftijdscategorie, net als op het NK het geval zal zijn. Het betekent in mijn geval ook een zwaarder verzet en een langere wedstrijd. Gelukkig ben ik al gekwalificeerd en hoef daar dus niet meer op te letten. Tijdens het inrijden waren er nog wat bochten nat na de regen van de afgelopen nacht, nu schijnt de zon en zal de baan wel snel opdrogen. Na het inrijden was het langer wachten dan normaal, ik start vandaag namelijk in categorie 3. Tegen de tijd dat wij moesten gaan rijden kwam wel de bewolking opzetten, nu maar hopen dat het de hele wedstrijd droog blijft. Bij de start lootte ik achteraan, gelukkig is dat met wielrennen niet zo heel erg. De start ging goed en ik kon al snel opschuiven. Er werd vandaag wel een redelijk tempo gereden, maar niemand had echt zin om hard door te trekken. Iedereen was misschien een beetje bang voor de langere afstand die gereden moest worden. Ook de klim in het parcours bleek geen scherprechter te zijn. Zo reden we met 14 meiden richting de finish. Ik kwam als 2e het laatste rechte eind op en zat in het wiel van Laura van der Zwaan. Dit bleek echter niet het goede wiel te zijn. Laura reed niet hard genoeg en in de sprint kwamen er nog 4 meiden overheen. Eigenlijk best jammer omdat er een betere klassering had ingezeten. Maar ondanks alles was ik best blij met de beker voor de 5e plaats. Dit was mijn laatste wegwedstrijd voor het NK op 12 juni. Toch nog maar wat trainen op het sprinten en dan moet een top 10 klassering op het NK mogelijk zijn. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten