zondag 8 mei 2011

LJC Havelterberg 7 mei 2011

Na drie weken weer een LJC wedstrijd en ditmaal in Havelterberg. Voor ons betekent dat weer een hele rit van bijna 2 uur om er te komen. Het parcours is uitgezet op het terrein van een militaire basis dus na de wedstrijd kunnen we weer naar losse flodders zoeken. Omdat op diverse plekken op mijn lichaam nog de gevolgen van de valpartij van vorige week zichtbaar zijn is devies van vandaag zo goed mogelijk te rijden zonder verdere kleerscheuren op te lopen. Na aankomst ben ik snel het parcours gaan verkennen. Op sommige plaatsen is door de droogte een ware zandbak ontstaan. De startstrook was uitgezet op een tankbaan waarbij eigenlijk alleen het midden goed berijdbaar was. Aangezien ik pas als 4e mag oprijden bij de start heb ik niet veel keus, goed concentreren en recht wegrijden is het devies. Na het inrijden hen ik eerst nog naar de start van categorie 1 gekeken. Het viel niet voor iedereen mee, er ontstonden verschillende opstoppingen en degene die in het midden konden starten waren toch wel veel in het voordeel. De keuze gaat straks vallen op de linkerkant van het startvak omdat daar toch wel meer grip is als de rechterkant. Na de 2e ronde van categorie 1 ben ik de spieren warm gaan rijden, voor de rest hoefde dat niet want ondertussen was het ruim boven de 2 graden. Bij de startopstelling kan ik inderdaad aan de linkerbuitenkant gaan staan, Twan staat naast me en daarnaast Erwin. Na het startschot gebeurt eigenlijk hetzelfde als in categorie 1, de rijders in het midden komen erg goed weg. Zelf kom ik, met Koert van Oosten in mijn wiel, als 3e weg. Twan gaat wat minder goed, hij stuurt richting Scott, die van de 2e rij zeer goed weg is en Scott stuurt tegelijkertijd naar Twan. Het gevolg is dat beiden hun voeten aan de grond moeten zetten en eigenlijk heel de rechterkant van de startopstelling blokkeren. Na een half rondje rijd ik 4e en 2e meisje met Julot in mijn wiel. Eigenlijk hetzelfde scenario als in Norg. Na 2 rondjes weet ik Julot te lossen, maar komt Twan wel voorbij. Een tijdje kon ik die volgen, maar even later moest ik hen toch laten gaan. Ik rij nu als 5e rond. Ik denk dat de jury vandaag even heeft zitten slapen bij de ronde berekening, normaal rijden we ongeveer 20 minuten, maar bij het ingaan van de laatste ronde zitten we daar al ruim overheen. De winnaar komt pas na 26,5 minuten over de finish. Dat laatste rondje is me er net 1 teveel, ik krijg de snelheid er niet meer goed in en wordt nog ingehaald door Noël en eindig na 29 minuten als 6e. Wel jammer eigenlijk want die laatste ronde kost me wel een plaats op de startopstelling volgende week in Apeldoorn. Desondanks was ik toch tevreden dat ik als 2e meisje naar het podium mocht. Na de wedstrijd ben ik met de andere jongens van WWV losse flodders gaan zoeten. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten