zaterdag 23 april 2011

Jeugdtoernooi SWIFT 24 april

Deze week kregen we te horen dat de meisjes zich ook moeten gaan kwalificeren voor het NK, er zijn namelijk teveel licentiehouders ten opzichte van het aantal startplaatsen. Eigenlijk is het een beetje laat dat we dit te horen krijgen want er zijn nu al 3 selectiewedstrijden geweest waarvan ik er maar aan eentje heb meegedaan. Na die wedstrijd sta ik 6e en er zijn 8 plaatsen op het NK voor onze categorie. Om er zeker van te zijn dat ik het NK mag rijden moet er dus nog minimaal 1 goede uitslag gereden worden. Ik kan niet alle wedstrijden rijden omdat er een aantal samenvallen met de LJC mountainbike. Vandaag zijn we bij Swift te gast en het parkoers is gevarieerd aangelegd, je hebt er een kombocht, een lange helling een snelle afdaling en maar een kort laatste stuk naar de finish. Ook vandaag was het weer schitterend weer en was ik gebrand op een goed resultaat. Er stonden vandaag meer rijders ingeschreven dan vorige week. Gelijk na de start van categorie 1 moesten we naar de materiaal controle. Mijn fiets was goed en toen moesten we wachten totdat categorie 1 gefinisht was. Ik heb eigenlijk niets van deze wedstrijd gezien. Ik had niet een erg gunstige loting want ik kwam op de 2e rij terecht. Mijn start ging ook niet zo goed want ik stond aan de kant van het starthok en daar was zeer weinig ruimte. Gelukkig kon ik daarna goed buitenom rijden om me bij de voorste 10 te voegen. Ook vandaag was het weer een afwachtende wedstrijd. Niemand wou echt rijden en zo reden we in de rondte. In de laatste ronde probeerden allerlei renners naar voren te rijden, in dat gedrang zijn Judith en Salvador gevallen, ik heb er weinig van meegekregen want ik reed als 4e en het gebeurde rond de 12e plaats. De laatste keer de heuvel op werd ook nog niet aangevallen. Naar beneden gaat het nu heel hard en beneden gekomen werd de sprint al aangetrokken. Eindelijk wat vroeger dan ik verwachte waardoor ik een paar plaatsen verloor. Hard doorrijden dan maar naar de finish. Ik eindigde als 6e, maar er zat maar 1 meisje voor dus scoorde ik belangrijke punten voor het NK. Daar was ik erg tevreden over. Volgende week rijd ik op Koninginnedag een wedstrijd in Rotterdam Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten