maandag 23 mei 2011

LJC Breda 21 mei 2011

Deze zaterdag was de 6e LJC in Breda. Nog wat minder ver rijden dan vorige week, ongeveer 45 minuten met de auto. De afgelopen jaren heb ik hier eigenlijk niet echt goed gereden omdat ik de meeste rondjes waar veel grasstroken inzitten niet echt goed rij. Gelukkig is het de afgelopen tijd droog geweest en wordt er waarschijnlijk wat meer getraind op het parcours waardoor het vlakker is geworden. Het ene deel van het uitgezette parcours was op kunstmatige heuveltjes en het andere deel over het grasveld met veel draai en keer werk. Tot slot een stukje asfalt naar start finish. Ik mag vandaag weer als 5e opstellen, maar hier maakt het niet zo heel veel uit. Ik kom aan de buitenkant te staan. Ik heb een redelijk goede start, maar kan toch maar als 4e het veld inrijden doordat 2 aan de binnenkant gestarte rijders me naar buiten dringen. Al snel komt Emma ook langs en lig ik 5e achter Kjell. Ik heb wat moeite om goed de aansluiting te houden, maar blijf er toch goed bij. In de tweede ronde gaat Erwin naar de kop en het tempo gaat omhoog. Ook Emma gaat langs Twan. Het wordt nu echt tijd om Kjell in te halen want anders verlies ik echt de aansluiting. Op het rechte eind weet ik hem voorbij te gaan, maar het gaatje naar Twan is dan al gegroeid naar ruim 10 seconden. De laatste 2 rondjes weet ik gestaag op Twan in te lopen, maar het lukt net niet hem te achterhalen. Op de finish ligt hij nog maar 3 seconden voor. Wel jammer dat ik hem niet heb in kunnen halen, maar ik ben wel tevreden met mijn 4e plek overal en 2e bij de meisjes. Het is voor de eerste keer dat ik in Breda op het podium sta. Volgende week gaan we naar Berlicum wat de laatste wedstrijd is voor het NK. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten