dinsdag 17 mei 2011

15 mei 2011Jeugdtoernooi GTRC Excelsior

Vandaag stond er weer een wielrenwedstrijd op het programma en wel bij GTRC excelsior in Gouda. Ook deze wedstrijd is een kwalificatiewedstrijd voor het NK in Den Haag. Ik hoop wel dat het beter gaat dan 2 weken terug toen ik gevallen ben en de wedstrijd niet uit kon rijden. Vandaag waren er wat wolken, wat zon en wat wind. Bij het wachten voor de start vond ik het toch wel koud en heb ik snel nog een shirtje onder mijn koersshirt aangetrokken(vandaar de witte mouwen). De loting voor de start was weer niet gunstig. Ik stond vrij achter aan en ben bewust aan de kant gaan staan waarmee ik in de eerste bocht aan de buitenkant uitkwam. De start ging niet zo goed omdat de renners voor mij niet echt snel weg starten. Samen met Twan ben ik buitenom gereden om in het eerste gedeelte van het peloton aan te sluiten. Salvador reed voorop en bij het uitkomen van de tweede bocht maakt een renner een stuurfout waardoor er een valpartij ontstond. Hier lagen Judith Stolze, Koert van Oosten,Laura van der Zwaan en een onbekende renner bij. De eerste twee hadden lelijke schaafwonden opgelopen en konden hun weg niet vervolgen. Laura kon verder maar op grote achterstand. Door de valpartij verbrokkelde het peloton volledig. Ik kon als 6e verder, maar had al een behoorlijke achterstand op Salvador. Het gat naar de nummers 2 t/m 5 had ik zo dichtgereden, maar Salvador had toen al een gat van 15 seconden. Twan moest nog van verder komen en niemand had echt de behoefte om zich leeg te rijden om te proberen Salvador in te halen. Zo reden we naar de laatste ronde. Hier probeerde Twan nog weg te rijden terwijl ik iets te ver naar achter zat. In de laatste halve ronde kon ik het gat nog dichtrijden maar niet meer voorbij gaan. Twan werd 2e in de wedstrijd en ik 3e. Ik werd wel eerste meisje. De jongens en de meisjes hadden hier een apart podium waardoor ik toch met de eerste prijs en de bloemen bij de meisjes naar huis ging. Volgende week zondag gaan we naar Dordrecht om de meisjes ronde te rijden. We rijden dan in categorie 3 en dit is tevens de laatste kwalificatiewedstrijd voor het NK. De uitslag maakt voor mij echter niets meer uit want ik sta nu 4e meisje en kan niet meer door anderen worden ingehaald. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten