dinsdag 29 april 2014

Koningsronde Beilen 26 april 2014

Eerste bocht na start/finish
Vandaag een wielrenwedstrijd in  het noorden van het land. De koningsronde van Beilen is een plaatsingswedstrijd voor het district Noord. De meeste rijders kom je alleen maar tegen op het NK. Alleen Kjell de Jager uit ons district was er. Hanna was er ook, maar die ken ik van de MTB. Het ronde was uitgezet in het dorp zelf en kort na de start was er een haakse linkse bocht met vluchtheuvel. Alleen de eersten van het peloton konden daar op snelheid doorheen, hoe verder achterin hoe harder je af moest remmen om er goed doorheen te komen. Ik had een redelijke loting en kon goed wegkomen. De eerste helft van de wedstrijd was ik goed voorin. Daarna zakte ik wat terug naar de tweede helft van het peloton. Er waren diverse tempoversnellingen, maar niemand kon er wegkomen. Het werd dus een massasprint. De voorlaatste ronde was ik weer goed naar voren gereden en had een goede uitgangspositie in de sprint. De wedstrijd had behoorlijk wat krachten gekost waardoor ik niet echt veel meer over had in de sprint. Ik kon toch nog naar een 5e plaats sprinten. Ik ben best tevreden met dit resultaat.

1 Maaike, 2 Leon, 3 Ilse, 4 Berit, 5 Larissa
Na de wedstrijd ben ik nog naar de Havelterberg geweest. Hier is van de zomer het NK MTB. Het rondje voor de Kogacup was al uitgezet. Een deel van dit parkoers zal ook wel in het NK parkoers zijn opgenomen.  Ik heb een paar rondjes gereden. Een paar passages zijn wat lastig. Dit kan tijdens de eerste ronde op het NK wel tot opstoppingen leiden.



Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten