zondag 20 april 2014

Jeugdronde van de Bult 19 april 2014

Als snelste weg bij de start
5e plek
Vandaag de jubileum jeugdronde van de Bult in Leiden. Toen we thuis weggingen was het bewolkt en nog koud. Eenmaal aangekomen in Leiden brak de zon door en werd het snel warmer. Deze week ben ik verkouden geworden en had er vandaag best behoorlijk last van.Er waren 55 rijders ingeschreven en de start was om veiligheidsredenen aan de overzijde van de finishstraat verplaatst. Vandaag werd zowaar mijn nummer als eerste getrokken en mocht ik plaatsnemen op de eerste startrij. Bij de start was ik goed weg en trok gelijk goed door. Bij de eerste bocht had ik al een voorsprong van een meter of 10. Niemand sloot aan en heb me maar terug laten zakken in de groep. Het tempo zat er de eerste paar ronden goed in. Hierdoor moesten er al een groot aantal lossen. Met een groep van ongeveer 30 renners reden we verder. Na een paar rondjes kreeg ik last van mijn ademhaling en zakte ik wat door de groep naar achteren. Ik kon wel bij de groep blijven en we konden ons opmaken voor de eindsprint. Ik kon nog redelijk naar voren rijden in de laatste ronde, maar de plaatsing in de laatste bocht was niet goed genoeg. Ik kon nog naar de 5e plek rijden in de sprint. Meer zat er vandaag niet in maar ik was wel tevreden over dit resultaat.


Morgenochtend vertrekken we al vroeg naar Nieuwkuijk voor de Paasbike om het parkoers te verkennen. Zelf mag ik pas rond half 2 rijden.

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten