zaterdag 5 april 2014

Jeugdronde van Piershil 5 april 2014

Vandaag reed ik mijn allereerste wielrenwedstrijd van het seizoen. Ik had geen idee hoe het zou gaan. De rest heeft de hele vorige maand al voorjaarscompetitie wedstrijden gereden terwijl ik op de MTB zat. De wedstrijd in Piershil was gelijk de eerste kwalificatiewedstrijd van ons district. Het zou dus wel prettig zijn om een goed resultaat neer te zetten.
Gelukkig was het vandaag droog want het was een rondje door het dorp met alleen maar steentjes.Bij het loten voor het opstellen werd mijn nummer bijna als laatste getrokken. Niet geheel ideaal, maar ik moest het ermee doen. Na het startsignaal kwam ik redelijk goed weg, maar een aantal goede rijders voorin konden al snel een gaatje slaan. Ze reden met 8 renners weg waarbij 2 meisjes van ons district. In de 2e ronde wist Rosalie alleen de oversteek te maken. De voorsprong groeide daarna naar een 10 seconden. In de 10e ronde werd het weer kleiner en waagde ik de sprong naar de kopgroep. Niemand kon mijn wiel houden maar ik kon het gat dichtrijden.Ik was nu het 3e meisje van het district in de kopgroep omdat Loraine het tempo niet meer kon volhouden. Jammer genoeg ging even later het tempo uit de kopgroep en wist de rest van het peloton weer terug te komen.  2 rondjes later was er 2 plekken voor mij een breuk in de groep en wederom rijden er weer 8 renners weg. 2 rondom voor het einde wist ik weer alleen de oversteek te maken. Toen ging iedereen in de kopgroep weer naar elkaar kijken en kon het groepje achter ons weer terugkomen. Achter op het parkoers werd in de laatste ronde weer stevig aangezet. Salvardor
wist een klein gaatje bijeen te rijden en dat hield hij vol tot de finish. In de eindsprint werd ik 4e achter Salvador, Rosalie en Noa. Omdat Noa uit een ander district komt werd ik dus 2e meisje voor de kwalificatie voor het NK. Een goed begin van het wegseizoen en ik ben dik tevreden. Morgen staat de wegwedstrijd in Rijswijk op het programma. Het zal waarschijnlijk een heel andere wedstrijd worden dan vandaag. Als daar niemand echt wil rijden is er een grote kans dat we een echte massasprint gaan krijgen met het voltallige peloton.

Groetjes Larissa



Geen opmerkingen:

Een reactie posten