zondag 20 april 2014

Paasbike Nieuwkuijk 20 april 2014

Vandaag stond de Paasbike in Nieuwkuijk op het programma. Vanmorgen al vroeg uit bed om op tijd in Nieuwkuijk te zijn om in te kunnen rijden. Onderweg nog een paar spetters op de voorruit, maar al snel kwam de zon door en werd het behoorlijk warm. Iedereen was druk het parkoers en de rockgarden aan het verkennen. Tijdens de wedstrijd van de Amateurs bleek dat de rockgarden niet tot het parkoers van alle jeugdwedstrijd behoorde. Dat was toch wel jammer want alleen bij de senioren heb ik valpartijen gezien in de rockgarden tijdens het inrijden. Bijna iedereen oefende net na de amateurwedstrijd de alternatieve route.
Eerste in de sprint
Podium Paasbike: Larissa 1, Esra 2 en Laura 3
Voor mijn wedstrijd heb ik nog naar de 13 en 14 jarigen gekeken en daarna mochten wij starten. Ik mocht van de eerste rij vertrekken en trok na het startsignaal stevig door. Gelijk kreeg ik al een klein gaatje. Op de volgende strook keek ik even wie er aan kon sluiten en toen zat Laura als eerste in mijn wiel. Bij de eerste passage van start/finish(de startlus was 1/3 rondje) reden we met zijn zessen vooruit. Nadat we in de bosstrook aankwamen heb ik weer vol gas gegeven en trok gelijk een gaatje. Twan zat nog achter Laura en het duurde even voordat hij er voorbij kwam. Even later reden we gezamenlijk aan de leiding. Om beurten hebben we kopwerk gedaan en al snel was de voorsprong opgelopen naar ruim 1 minuut. We bleven tot het einde samen rijden en een sprint moest uitmaken wie de overall winnaar werd. Ik kwam als eerste uit de laatste bocht en kon Twan voorblijven.

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten