zondag 6 april 2014

Rijswijkse Jeugdronde 6 april 2014



Vandaag gelijk de 2e kwalificatiewedstrijd voor het NK. Deze keer op het clubparkoers van de spartaan in Rijswijk. Een heel ander parkoers dan gisteren. Vorig jaar werd hier niet echt doorgereden en kwam er een massasprint. Vanmorgen had het geregend, maar gelukkig tegen de tijd dat wij moesten was de regen weg en begon de weg al aardig op te drogen. Net als gisteren mocht ik weer bijna als laatste oprijden. Het parkoers is hier behoorlijk breed dus kon ik snel opschuiven. Er werd ook dit jaar niet echt hard gereden. 1 jongen kreeg na een demarrage wat ruimte en reed ongeveer 100 meter voor het peloton. Na een ronde of 4 werd hij weer ingelopen. We moesten toen nog ongeveer 2 rondjes rijden. Het zou dus weer een massasprint worden. Doordat het tempo tijdens de wedstrijd te laag lag reden er nog allerlei renners in het peloton die nog weinig ervaring hebben met een groepsprint. Aan het begin van het laatste rechte eind stuurt een jongen plotseling scherp naar rechts. Ik moest ook sterk uitwijken en kon niet voorkomen dat ik zijn achterwiel raakte. Alle rijders achter me hadden hier ook last van. Hierdoor was ik behoorlijk wat snelheid verloren en moest ik me opnieuw op gang trekken. Aan de andere kant van de weg was Laura de sprint al aangegaan met nog een jongen in haar wiel. Ik probeerde in het wiel van die jongen te komen, dat lukte ook, maar hij kon het wiel van Laura niet goed houden. Ik kwam net niet meer over hem heen en eindig zo als 3e. Misschien had er vandaag wat meer ingezeten, maar ik ben toch zeer tevreden met dit resultaat.


Groetjes
Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten