zaterdag 29 maart 2014

JMW Burgh Haamstede 29 maart 2014

Vandaag stond de Jeugd Mountainbike Wedstrijd in Burgh Haamstede op het programma. Deze wedstrijd had ik nog niet gewonnen in het verleden dus wilde ik vandaag erg graag winnen. We kwamen aan en het was al behoorlijk warm. We waren net op tijd om Fleur te zien winnen in categorie 4. We zijn gelijk in gaan rijden. De parkoers was niet echt moeilijk maar er was geen meter vlak. Er moest behoorlijk wat geklommen worden. Mijn start ging goed en samen met 3 jongens vormden we al snel de kopgroep. Het gat naar de volgende meiden werd snel. Tot in de vierde ronde bleven we bij elkaar. Soms moest ik een klein gaatje laten maar ik kon telkens terugkomen. Halverwege de vierde ronde viel de kopgroep uiteen. Ik reed als vierde en reed niet ver achter Twan. Ik wist hem te achterhalen en de laatste ronde reden we voor de 3e plaats in de wedstrijd.
Eindsprint met Twan
Een sprint moest beslissen wie als 3e overal over de finish zou komen. Ik kwam als 2e het laatste rechte eind op. Ik zette vol aan en kon Twan net voor de finish passeren. De 3e plaats overall was mijn beste prestatie tot nu toe in dit seizoen.
Ik 1e, Shirin 2e en Hanna 3e


De volgende JMW wedstrijd is pas op 10 mei in Oss. Er is 1e paasdag nog een wedstrijd in Nieuwkuijk maar deze telt niet mee.
Vanaf volgend weekeinde rij ik een aantal wedstrijden op de weg om me te kwalificeren voor het NK op de weg in Philippine.


Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten