zaterdag 27 april 2013

JMW Havelte 27 april 2013

Vandaag stond 1 van de verste JMW's op het programma, die in Havelte. Afgelopen donderdag kreeg ik behoorlijk spierpijn in mijn bovenbenen. Vrijdag hadden we vervolgens koningspelen en daarbij de vermoeienissen van afgelopen weekeinde leken bij elkaar iets te veel van het goede. Dus was het motto maar zien waar het schip strand. Door de regen van gisteren was de parkoers aardig hard geworden waardoor er weinig stukken met mul zand waren. Bij het inrijden bleek al dat het een behoorlijk zware, lange en weinig technische ronde was. De zwaarte kwam vooral door de 2 lange en 3 korte steile klimmen. Het parkoers was duidelijk dus in het voordeel van de rijders die een 29er hebben.
De start was eigenlijk best wel goed, ik ging als 1e de tweede bocht in. Dit hoge tempo kon ik niet vasthouden, in de eerste ronde kwamen Twan, Kjell en Frits langs. Daarna ook nog Emma, bij haar kon ik net niet aanpikken omdat mijn benen dat echt niet wilden. Even lager komen Hanna en Thomas aansluiten. Langzaam maar zeker loopt de achterstand naar Emma op tot maximaal een seconde of 40. In de laatste ronde komt Twan ten val en wordt voorbij gestoken door Kjell, Frits en later ook Emma. Ik had de rest van de wedstrijd de kop van het groepje niet afgestaan en  Hanna had ondertussen moeten lossen. Ik kon Twan net niet meer inhalen voor de finish, wel jammer want nu loopt Emma 2 punten in, Frits staat hierdoor ook voor mij op de startrij. De achterstand op Emma was wel geslonken tot net boven de 20 seconden. Acheraf bleek dat we bijna 40 minuten wedstrijd gehad hadden. Dat is dus eigenlijk veel te veel. De rondes waren ook wel erg lang, we reden namelijk maar 4 ronden.

Nu even rust om de benen te laten herstellen en volgende week alleen een wielrenwedstrijd in Rotterdam.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten