zaterdag 20 april 2013

JMW Honselersdijk 20 april 2013

Vandaag stond mijn thuiswedstrijd op het programma. Gelukkig was het droog, wel wat koud en niet al teveel wind. Dat was vorig jaar wel anders! Bij het inrijden had ik mijn kleren al vies gemaakt omdat ik in de eerste bocht de grip kwijt was en onderuit schoof. Niets ergs dus dat mocht de pret niet drukken. Later hoorde ik dat een deel van de RockGarden uit onze wedstrijd was gehaald, een beetje vreemd want dat stuk was heel goed te doen.
Door de RockGarden
Toch nog maar even gaan kijken hoe het parkoers geworden was om niet voor een verrassing te staan tijdens de wedstrijd. Rond 12 uur gingen we van start. Ik kwam goed weg en kwam bij de eersten de brug onderdoor, we werden echter teruggefloten omdat er een rijder gevallen was. Het terugrijden en weer opnieuw de startprocedure neemt best wat tijd in beslag waardoor ik het best koud kreeg. Bij de tweede start was Frits echt te vroeg weg, maar we mochten door. Hierdoor heb ik een kleine achterstand op Frits, maar Twan en ik kunnen hem snel inhalen. We reden toen al op de 1e en 2e plaats rond. Twan reed nog net iets harder dan ik en hij loopt langzaam uit. Zelf wist ik ook een behoorlijke voorsprong op te bouwen. Achter mij wordt Frits voorbijgestoken door Huub. Ze jutten elkaar een beetje op waardoor het gat naar kleiner werd. Even weet Huub aan te sluiten, maar na een foutje op de stapel balken reed ik weer bij hem weg. Het gat werd steeds groter en toen ik finishte was het bijna een halve minuut. Zo werd ik 2e overall en 1e bij de meisjes. Emma reed ondertussen op de 5e plek rond en kreeg in het laatste rondje Scott in haar wiel. Scott kwam net te kort om Emma nog in te halen.
Morgen nog een wielrenwedstrijd in Alphen aan den Rijn en volgende week gaan we naar Havelte. Met deze droge periode en een NK offroad voor auto's deze week op het parkoers zal het wel zandhappen worden.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten