woensdag 24 april 2013

Jeugdronde Alphen aan den Rijn 21 mei 2013

Vandaag stond de jeugdronde van Alphen aan den Rijn op het programma. Dit was de 4e kwalificatiewedstrijd(voor mij de 3e) voor het NK. Vandaag kon ik me definitief plaatsen voor het NK. Ook vandaag was het weer zonnig en er stond niet al teveel wind. Bij het inrijden merkte ik al dat het niet echt lekker ging. Gisteren ben ik nog lang op de club geweest en 's-avonds had ik nog een klassefeest.
Foto FotoKoos
Foto Margriet Verburg
 Hierdoor heb ik na de wedstrijd van gisteren niet al teveel gerust en dt merkte ik wel. Het zou dus meer een wedstrijd van overleven worden en niet al teveel doen. Omdat het hier een vlak parkoers is kon ik me behoorlijk goed schuilhouden in het peloton. Er waren een paar uitlooppogingen maar alles bleef tot het einde bij elkaar. Een sprint moest de winnaar opleveren. Ik kon niet echt op snelheid komen waardoor ik me niet met de podiumplaatsen bemoeien. Ik kom alsnog als 7e en 3e meisje over de finish. Wanneer je kijkt naar het resultaat van vorige week is dit natuurlijk niet zo goed, maar de voorbereiding was er dan ook naar. De plaatsing voor het NK is een feit, ik ben in ieder geval 3e meisje(of iemand buiten de top 3 moet nog 3 keer winnen wat erg onwaarschijnlijk is) wat een redelijk goede uitgangspositie is voor de startopstelling op het NK. Ik ga nog 3 kwalificatie wedstrijden rijden waar ik mijn plaats misschien nog kan verbeteren.
Over 2 weken is de eerste van de drie aan de beurt. Dit is het Hans Buisman toernooi in Rotterdam.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten