maandag 1 april 2013

Paasbike NieuwKuijk 31 maart 2013




Beneden bij de pallet afdaling
Vandaag stond de Paasbike in Nieuwkuijk op het programma. Ik moest in de wedstrijd voor de 11/12 jarigen starten. Een goede kans om in wedstrijdvorm te kijken hoe mijn snelheid is ten opzichte van categorie 5. Gelukkig was er vandaag niet veel wind en scheen regelmatig het zonnetje. Dit maakte het een stuk aangenamer dan vorige week in Burgh-Haamstede. Bij het inrijden was het niet geheel duidelijk welke route wij moesten rijden. Boven aan de rockgarden had ik besloten deze niet in de wedstrijd te rijden, maar de omweg over de palletafdaling te nemen. Tijdens de wedstrijd bleek dat we niet eens over de rockgarden mochten rijden. Geen tijdsverlies daar dus.
Laatste afdaling voor de (kleine) rockgarden
Omdat we niet al te vroeg ingeschreven hadden stond ik ook niet erg vooraan, maar zeker ook niet achteraan. Een aantal snelle rijders (Luke Verburg, Gijs Grol, Ward de Schepper, Twan en Emma) stonden nog achter mij.
Het begin van de start ging redelijk, maar voor mij ging er een viertal na 50 meter op de grond liggen. Ik moest hard remmen maar kon er nog redelijk makkelijk omheen komen. Bij de JMW wedstrijden zou er een herstart volgen,
Kleine rockgarden en op naar de finish
maar vandaag niet. Het was nog een lang stuk voordat we bij start finish kwamen, dus gaf ik flink gas om weer vooraan te komen. Bij de start finish strook kwam ik als 5e en 1e meisje door. Alleen Twan reed voor me van mijn eigen categorie en op Emma had ik al een gaatje. De eerste helft van het eerste rondje rijden we nog vlak bij de koploper Luke Verburg, maar het tempo van de eerste2 konden we niet volgen en ik kwam in een groepje van 3 te rijden met Twan en Ward. Pas verderop volgde Emma, daarna reed zij via de chickenrun bij de kleine stenen afdaling. Hier stond een lintje anders als bij het inrijden waardoor ze veel tijd verloor. Na het eerste rondje had ik al een voorsprong van ruim 30 seconden op haar. In het 2e rondje kwam Gijs Grol langs. Hij lag bij de valpartij bij de start en reed te hard voor ons. Even later viel Twan bij de stenen omhoog en zo kwam ik samen met Ward te rijden voor de 4e plaats. Het viel me op dat hij technisch slechter reed dan mij en bij diverse klimmetjes moest hij van de fiets terwijl ik naar boven kon rijden. Het motto was afstand houden wanneer ik achter hem reed en vol gas naar boven wanneer ik op kop lag.
Larissa 1e, Emma 2e en Joy van Vuuren 3e
Op 1 van de klimmetjes kon ik hem lossen terwijl ik op kop reed. Langzaam maar zeker reed ik bij hem weg. Later viel hij nog een keertje en was het gat al snel 20 seconden. Ik moest toen nog 2 rondes rijden en was druk bezig om achterblijvers in te halen en daar zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Ik bleef lekker in mijn ritme en kon makkelijk de wedstrijd uitrijden op de 4e plaats algemeen en de 1e plaats bij de meisjes. Dit was de eerste overwinning dit jaar op een mooi uitgezet parkoers.

Groeten Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten