zaterdag 11 mei 2013

JMW Den Helder 11 mei 2013

Tijdens 1 van de kleinen klimmetjes
Vandaag stond de 7e wedstrijd van de JMW in Den Helder op het programma. Omdat het voor velen in een uithoek van Nederland is en nog veel mensen vakantie aan het vieren waren was het niet zo druk als bij de andere wedstrijden. Bij ons in de categorie stonden er maar 18 ingeschreven. Een goede mogelijkheid om veel punten te pakken voor het klassement. Afgelopen week was er weinig regen gevallen waardoor het parkoers er nog goed bijlag. Toen we aankwamen begon het te regenen. Bij het inrijden hadden we er nog weinig last van en besloot ik om toch op de droogweerbanden te starten. Wij waren weer als laatste aan de beurt voor de middagpauze. De startprocedure ging wel een beetje vreemd waardoor er een aantal rijders nog niet echt klaarstonden toen het fluitsignaal ging. Ook een aantal ouders waren verrast door het plotselinge vertrek. Gelukkig had ik het wel goed in de gaten en was redelijk goed weg. Scott had de kopstart, maar nog voor de eerste slinger kon ik hem inhalen. Het parkoers bleek ondertussen toch behoorlijk wat natter geworden te zijn. Hierdoor maakte ik een klein foutje waardoor Frits mij in kon halen. Ik kon net niet hard genoeg door de bochten heen om Frits bij te houden en langzaam liep hij bij mij weg. De thuisrijders Scott en Binck kwamen aan het einde van de 2e ronde aansluiten.Wij waren weer als
Draaien en keren in een stukje bomen
laatste aan de beurt voor de middagpauze. De startprocedure ging wel een beetje vreemd waardoor er een aantal rijders nog niet echt klaarstonden toen het fluitsignaal ging. Ook een aantal ouders waren verrast door het plotselinge vertrek. Gelukkig had ik het wel goed in de gaten en was redelijk goed weg. Scott had de kopstart, maar nog voor de eerste slinger kon ik hem inhalen. Het parkoers bleek ondertussen toch behoorlijk wat natter geworden te zijn. Hierdoor maakte ik een klein foutje waardoor Frits mij in kon halen. Ik kon net niet hard genoeg door de bochten heen om Frits bij te houden en langzaam liep hij bij mij weg. De thuisrijders Scott en Binck kwamen aan het einde van de 2e ronde aansluiten. Scott nam in de 3e ronde de kop over, maar het tempo daalde hierdoor waardoor de achterstand op Frits snel opliep. In de 4e ronde nam ik de koppositie weer over en voerde het tempo weer op. Het lukte net niet om Scott en Binck los te rijden al hing Binck wel een paar keer aan een erg lang elastiek. Van hem had ik dus niet heel veel meer te vrezen in de laatste ronde.
Op het podium met Hanna en Mara Manet
Omdat ik perse op de 2e plaats overall wilde eindigen probeerde ik in de laatste ronde nog een keer op de langste klim weg te rijden, er was wel een gaatje maar dit was niet groot genoeg. Nu was het zaak me niet meer te laten verrassen in de laatste halve ronde zodat ik als eerste het laatste stuk asfalt op kon rijden. Scott probeerde me nog te passeren op de laatste grasstrook, maar ik kon nog genoeg versnellen om de aanval af te slaan. Als eerste draaide in het asfalt op en ben meteen aangegaan. Mijn sprint was sterk genoeg en behaalde zo overtuigend de 2e plaats overall en de 1e plaats bij de meisjes.
Op de terugweg zijn we via Hoorn gegaan waar we een paar rondjes op het parkoers voor de NK weg gereden hebben. We waren daar wel op een fout tijdstip. Het blijkt op zaterdagmiddag markt te zijn in het centrum van Hoorn. Dat was goed te merken, drukte van belang en veel stilstaande auto's. Ik heb toch wel een goede indruk gekregen wat me te wachten staat op het NK.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten