zaterdag 13 april 2013

JMW Breda 13 april 2013

Het beloofde een druk weekeinde te worden vandaag een JeugdMountainBike wedstrijd in Breda en morgen een wielren kwalificatiewedstrijd in Leiden. Breda is niet 1 van mijn favoriete wedstrijden, maar ik rijdt hier altijd goed. Ook het goede gevoel van Nieuwkuijk was er nog dus op voorhand zou het een interessante wedstrijd kunnen worden. Het parkoers was identiek aan vorig jaar alleen in de zandbak was heel grof zand gestort waar ik de nodige moeite mee had tijdens het inrijden. Normaal wordt een zandbak harder wanneer er meer doorheen gereden zijn, maar deze dus niet.
Eerste passage van zandbak
Ik mocht vertrekken van de eerste startrij en een asfaltstart gaat eigenlijk altijd goed. Gelijk er vol vandoor. Kjell startte als snelste, Twan wist hem nog voor de eerste grasstrook in te halen, mij lukte dat bijna ook, maar moet op de derde plaats verder. Bij de 1e passage door de zandbak moesten we beiden van de fiets, ik loop er iets sneller doorheen en kom 2e te rijden met Kjell in mijn wiel. Twan had toen al een voorsprongetje en achter ons ontstond ook een klein gaatje. Op het eerste rechte stuk kwam Kjell me voorbij en besloot in zijn wiel te duiken. Bij de 2e passage in zandbak maakte Kjell een fout waardoor ik van de fiets moest. Ik wilde rechts voorbij hem gaan, maar hij duwde zijn voorwiel door de mijne waardoor ik niet verder kon.
Juichend over de finish 1e meisje en 3e overall
Ook deze ronde verder in zijn wiel gereden. De 3e passage van de zandbak weer hetzelfde, maar ik lag daar iets verder achter. Met nog 2 ronden te gaan ging ik op het rechte eind Kjell voorbij en kwam zo als eerste bij de zandbak aan. Ik besloot erdoor heen te rijden wat achteraf misschien niet de goede keuze was. Ik moest van de fiets af en daarna lopen dat duurde al met al wat aan de lange kant.Kjell had de omweg gekozen en kwam 20 meter voor mij te rijden. Ik kon het gat niet meer dichtrijden en het gat op de rest was al best behoorlijk groot. Ik besloot op mijn eigen tempo door te rijden om mijn 1e plaats bij de meisjes zeker te stellen. Het gat met Kjell groeide wel, maar ik kon ongeveer hetzelfde tempo rijden als de anderen. Zo kom ik als 3e totaal en 1e meisje over de finish. Dus mijn 1e overwinning in een JMW dit jaar.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten