zondag 14 april 2013

Ronde van de Bult Leiden 14 april 2013


Vandaag stond voor mij de 2e kwalificatiewedstrijd voor het NK op de weg in Leiden op het programma. Vorige week in Rijswijk was ik niet echt tevreden over de sprint. Lange sprint, te vroeg in de wind waardoor ik een beetje stilviel in de laatste meters. Vandaag zou de sprint anders gaan worden. Het laatste  rechte stuk was veel korter, smaller met daarvoor een bijna haakse bocht. Hier moet je dus echt bij de eersten de laatste bocht uitkomen om kans te maken op de overwinning. Het plan was dus simpel, als 1e of 2e uit de laatste bocht komen. Het blijft natuurlijk altijd een plan, maar of het in werkelijkheid ook zo gaat ......?
Ik had vanmorgen nog vermoeide benen van gisteren en tijdens het eerste rondje had ik daar ook erg last van, het ging dus nog niet zo lekker. Ik ging wel in het voorste gedeelte van het peloton rijden, maar nog maar niet op kop. Gelukkig kwam gedurende de wedstrijd het goede gevoel terug. Toen heb ik besloten om gewoon bij de 1e tien van het peloton te rijden en eventueel mee te springen als er echte aanvallen kwamen. Er waren geen serieuze uitlooppogingen dus zou het op een sprint aankomen. In de laatste ronde raakte ik tijdens de klim wat ingesloten, maar kon toch in de afdaling een aantal plaatsen goedmaken. Op het rechte stuk naar de laatste bocht kom ik op kop te rijden en kan aardig doortrekken. Als eerste kom ik bij de laatste bocht, deze nam ik op volle snelheid. Elian zat in mijn wiel met daarachter Laura. Na de bocht heb ik meteen vol aangezet, Elian kon niet uit mijn wiel komen, Laura reed wel harder als Elian en kon hem passeren. Ik reed hard genoeg om nog 2 keer om te kunnen kijken en won zo met ruim een lengte voorsprong. Zo kon ik dit succesvolle weekeinde afsluiten met mijn allereerste wielren overwinning.
Volgende week weer een dubbelprogramma, eerste zaterdag op de mountainbike in Honselersdijk en zondag in Alphen aan de Rijn op de wielrenfiets(Dat is een vlak parkoers met een heel lang recht stuk, zal wel een sprint worden)

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten