zondag 29 april 2012

JMW W8 Havelte 28 april 2012

Vandaag stond alweer de achtste wedstrijd van de JMW op het programma. We moesten naar Havelte en dat is ruim 2 uur rijden in de auto. Vanmorgen stonden we de fietsen op te laden in de stromende regen. Een blik op de buienradar leerde ons dat het ongeveer droog moest zijn wanneer we aankwamen. Dit klopte redelijk, nadat we de fietsen gepakt hadden en begonnen met inrijden viel er nog een klein buitje, maar dat viel op zich wel mee. Toch was het heel ander weer dan vorig jaar.Toen was het windstil en 25 graden, bloedheet dus. De regen van de afgelopen nacht heeft ervoor gezorgd dat het zand niet meer mul is, maar het is best nog wel
zwaar fietsen. De organisatie had een behoorlijk lang rondje uitgezet van ongeveer 3,5 kilometer lang. Hierdoor, zo bleek na de eerste ronde, moesten we maar 2 rondjes fietsen. Voor de ouders was dat wat minder want die zagen hun kroost niet zo vaak langskomen.
Na het inrijden toch nog maar een bandenwissel gedaan omdat je toch iets minder grip nodig had dan vorige week. Na het warm rijden ben ik naar het startvak gegaan, ik mocht als 9e opstellen dus veel keus heb ik niet. De start ging niet echt lekker omdat Koert niet hard startte. Hierdoor kom ik wat in het gedrang terecht en verloor een aantal plekken. Na een paar rijders te hebben ingehaald rij ik als eerste meisje achter Erwin op de 7e plaats. Zo komen we ook door na 1 ronde.  In het volgende stuk kan in Erwin inhalen en zie een eindje voor me Scott rijden. Erwin blijft in mijn wiel zitten en Scott rijdt wat verder bij me vandaan. Het is zaak om Erwin achter me te houden. Op weg naar de laatste bocht rijdt ik nog steeds voor Erwin. In de laatste bocht probeert hij me in te halen, maar ik zet nog een keer goed aan. De eindsprint win in overtuigend van hem. zo eindig ik vandaag weer als 1e meisje. Volgende week is er geen MTB wedstrijd, ik ga dan een wegwedstrijd rijden in Bernisse. Over 2 weken is er de volgende JMW in Beesel.
Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten