zondag 15 april 2012

JMW W6 Breda 14 april 2012

Vandaag stond alweer de 5e wedstrijd op het programma, dit keer in Breda. Het podium bij de vorige 5 wedstrijden zag er eigenlijk altijd hetzelfde uit, Emma op 1, ik op 2 en bijna telkens een ander meisje op 3. De lange grasstroken, en de start finish straat maken het parkoers erg snel, de klimmetjes en het vele draaien en keren tussen de stroken door zorgden voor veel tempo wisselingen wat een aanslag zou worden op de conditie van menig rijder. De vorige 2 wedstrijden op dit parkoers verliepen ook goed dus ik had goede hoop dat ik dit keer dichter bij Emma in de beurt kan blijven. Vandaag mag ik als eerste een plekje kiezen op de tweede rij. Ik kies de linkerkant achter Scott omdat vlak na de start het asfalt aan deze kan breder wordt en je ook in de luwte van anderen kan starten omdat de wind schuin op kop stond. Bij de start rijdt Emma gelijk naar links waardoor Scott en ik wat in moeten houden. Gelukkig ingaan van de derde ronde kan ik haar weer inhalen. We rijden nog steeds met zijn drieën. In deze en de volgende ronde houdt Erwin me behoorlijk op, telkens als ik een poging doe om hem in te halen zet hij ook aan en kom ik er niet langs. Ondertussen zit Emma nog steeds in mijn wiel, maar bij het aanzetten vanuit langzame bochten en in de klimmetjes moet ze toch telkens een gaatje laten. In de laatste wordt de weg snel breder waardoor we buitenom kunnen rijden. Op het punt waar we het gras opduiken kan ik nog net voor Daphne steken, die een goede start achter Twan had gemaakt, zodat ik achter Scott als 4e en eerste meisje het veld in rij. Na een half rondje komt Erwin mij voorbij en even later stuur ik een bocht wat te laat in zodat Emma binnendoor kan steken. Emma rijdt een meter of 10 weg, maar het lukt met om de aansluiting te behouden. Zo blijf ik een tijdje in haar wiel rijden en bij het ronde gaat Erwin weer wat harder rijden, hierdoor neemt hij een kleine voorsprong, maar doordat ik probeer bij Erwin te blijven pak ik wel wat voorsprong op Emma. Bij elke bocht komt er een paar meter bij. Erwin kan ik niet meer inhalen, zo eindig ik als 5e, maar belangrijker is dat ik als eerste meisje eindig en de bloemen vandaag mee naar huis mag nemen. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten