maandag 16 april 2012

Jeugdronde van Alphen a/d Rijn 15 april

Vandaag reed ik mijn 2e wegwedstrijd in Alphen a/d Rijn. Vorige week had ik ook een wedstrijdje in Piershil gereden. Dat ging eigenlijk best goed, maar gedurende de wedstrijd ging mijn ketting wat overstaan. Hierdoor miste ik zo nu en dan wat snelheid waardoor ik in het peloton moest blijven rijden. Ook bij de eindsprint kwam ik daardoor wat snelheid tekort. Hierdoor eindigde ik als 7e. Wel was ik derde meisje uit het district wat weer gunstig is omdat het een NK kwalificatiewedstrijd was. De wedstrijd in Alphen is er ook eentje waar de plaatsen belangrijk zijn. Vandaag stond er behoorlijk veel wind die schuin over het parkoers waaide,ook de temperatuur was niet hoog. Dit zou behoorlijk van invloed zijn op de wedstrijd. Niemand durfde eigenlijk vol door te gaan op het stuk tegen de wind in. Ik startte op de laatste rij omdat ik niet veel geluk had bij de loting. Na de start kan ik snel mijn weg naar voren fietsen. Na de eerste bocht veel het eigenlijk gelijk stil. Dit was ik al snel zat en precies achter het juryhok aan de andere kant van het parkoers plaatste ik de eerste aanval. Geholpen door de wind sloeg ik een klein gaatje. Iedereen gelijk in de achtervolging en zo werd het gaatje weer dichtgereden. Tegelijkertijd stond de achterdeur van het peloton helemaal open. Telkens als we het stuk tegenwind kregen ging het tempo eruit en konden renners weer terugkeren in het peloton. Ondanks dat Laura, Twan en Rick een aantal keer proberen weg te komen worden de gaten steeds dichtgereden. Met 11 renners rijden we naar het laatste rechte eind. De sprint was tegenwind waardoor de plaatsing wel erg belangrijk was. Bij aanvang van de sprint lag ik op de zevende plaats. Ik voelde dat mijn benen al erg zwaar waren en eigenlijk niet meer wilden. Op wilskracht moest het dan maar gebeuren. Ik koos de linkerkant van het parkoers waar je uit de wind van de anderen reed. De rest sprintte door het midden. Hierdoor kon ik nog een aantal plaatsen goedmaken en finish zo na Laura en Koert als derde. Zo kon ik dit weekend voor de tweede keer een beker ophalen. Volgende week zondag ga ik de renwedstrijd in Leiden rijden. Hier is beduidend meer hoogteverschil als het totaal vlakke parkoers in Alphen. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten