zondag 13 mei 2012

Ronde van Bernisse 5 mei 2012

Oeps bijna vergeten om een stukje over deze wedstrijd te schrijven. Vandaag moesten we naar Zuidland om de ronde van Bernisse te rijden. Het weer was vandaag niet zo goed en zo nu en dan kwam er wat regen naar beneden. Het parkoers was maar 900 meter lang, had 4 haakse bochten (waarbij in de laatste bocht voor start finish ook nog een putdeksel lag) en vooral veel steentjes die door de regen er glad bijlagen. Het parkoers leek wel een beetje op dat van het NK in Elim van deze zomer. Een beetje voorzichtig moest er dus gefietst worden. Tijdens het inrijden merkte ik wel dat het gisteren een zware wedstrijd is geweest in Havelte. Na het inrijden gekeken op categorie 1 en 2 en toen was het tijd om op te stellen. Ik had een gelukkige loting en kon links op de 1e rij plaatsnemen. Bij de start gelijk er snel vandoor en kon als 2e de bocht aansnijden. Elke ronde werd er gesprint voor de leidersprijs. Het werd dus een beetje hollen en stilstaan. Door de vermoeienissen van gisteren zak tijdens de wedstrijd wat weg in de eerste groep. Ik kon het tempo wel bijhouden maar veel over had ik niet. Hierdoor kan ik niet goed positie kiezen en kom niet bij de eerste 5 uit de laatste bocht. Toch alles er nog uit geperst en sprint zo naar de 9e plaats. Zo werd ik 2e meisje uit het district wat goed is voor de punten voor de plaatsing voor het NK Weg.
Er waren vandaag 10 prijzen zo kon ik weer een beker mee naar huis nemen.



Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten