maandag 23 april 2012

Jeugdronde van de Bult 22 april 2012

Na de regen van gisteren was het vanmorgen gelukkig droog. Vandaag stond een kwalificatiewedstrijd voor het NK weg op het programma in Leiden. Toen we aankwamen was de weg nog wat nat, maar de zon en de stevige wind zorgden ervoor dat de weg snel droog werd. Bij het inrijden werk ik wel dat mijn benen nog behoorlijk moe zijn van het modderspektakel van gisteren. Bij de startopstelling kom op de 2e rij te staan achter Erwin. Bij de start heeft hij weer problemen om in zijn klikpedalen te komen. Eindelijk zit hij erin en kunnen we gas geven richting de eerste bocht. Het tempo ligt gelijk heel hoog. Door het hoge aanvangstempo breekt et 2 plekken voor me. Ik ben net niet voldoende snelheid om in het wiel te komen en mis ik eigenlijk net de aansluiting bij de eerste 4. Zij rijden langzaam weg. Ik probeer het gat nog dicht te rijden maar dat lukt niet echt. Ook Daniel komt nog langs, ik kan nog een half rondje meerijden, maar kan dan zijn tempo niet meer bijhouden op de klim naar boven. Zo rijd ik nog een rondje door en laat me inhalen door de volgende groep. Deze volgt op ongeveer 20 seconden van de
kopgroep van 5 rijdens. Hier zit 1 meisje bij. Af en toe komen we wat dichter bij de kopgroep, maar niemand heeft echt de kracht op zin om het gat dicht te rijden. De groep achter ons komt ook niet dichterbij. Ondertussen wordt ons groepje steeds kleiner. Met ingang van de laatste ronde zijn we nog met 7 renners over. In het rechte stuk naar de laatste bocht toe rijdt ik hard door en kom aan kop van het groepje te rijden. Met volle snelheid kom ik de laatste bocht door. Niemand kan mijn wiel houden en zo finish ik vandaag als 6e en 2e meisje. Ik mag wel naar het podium omdat er vandaag 6 bekers zijn te verdelen.


Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten