zondag 22 april 2012

JMW W7 Honselersdijk 21 april 2012


Vandaag stond de 6e wedstrijd van de JMW op het programma op ons thuisparkoers in Honselersdijk. Vorig jaar heb ik deze wedstrijd gewonnen (ook van de jongens) wat toch wel enige verwachting oproept. Ook de overwinning van vorige week geeft wel veel moraal. De afgelopen weken had het niet of weinig geregend waardoor we eigenlijk alleen op een droog parkoers getraind hadden. Vrijdagavond en zaterdag in de vroeg ochtend viel er behoorlijk wat regen uit de lucht waardoor het behoorlijk nat was geworden. Tijdens de wedstrijd van categorie 2 begon het weer te regenen en toen we aan het opstellen waren kwamen er zelfs wat hagelstenen uit de lucht.
Het beloofde dus een glibberpartij te worden. Ik mag van de tweede rij vertrekken en kies ervoor om achter Kjell en Twan te gaan staan. De start verloopt goed en binnen een paar meter zit ik al op gelijke hoogte met Emma. Ik trek het heuveltje op hard door en kan als derde aan de grasstrook beginnen. De eerste keer dat ik van het dijkje af rijdt heb ik eigenlijk teveel snelheid, het lukt nog net om niet het water in te rijden. De omstandigheden zijn hier heel snel veranderd waardoor het moeilijk inschatten was wat er mogelijk was. Het devies is toch wel voorzichtig blijven rijden.  Twan en Kjell kunnen samen wat afstand nemen en na een half rondje wordt ik ingehaald door Koert. Een rondje later rijden Scott en Frits achter mij. Zij durven iets meer risico te nemen en  kunnen mij inhalen. Zo kom ik op de 6e plaats te rijden. Doordat mijn pedalen vol met modder zitten gaat het inklikken steeds lastiger en later helemaal niet meer. Hierdoor komen een aantal andere rijders dichterbij. In het laatste rondje val ik doordat ik van mijn pedalen afglij tijdens een beklimming en komen nog 3 rijders voorbij gelukkig zitten daar geen andere meisjes bij. Snel weer opstaan en naar de finish toe rijden. Zo eindig ik vandaag in deze glibberpartij als 9e overall maar wel als 1e meisje.


Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten