zondag 30 september 2012

Ronde van de Uithof 29 september 2012

Gelijk na de start, komt de rest ook nog?
Vandaag stond de laatste wielrenwedstrijd van het seizoen op het programma op de wielerbaan van Trias in Den Haag. Na een paar dagen uitrusten van de vermoeienissen van vorige week heb ik deze week 2 keer kunnen trainen op mijn nieuwe racefiets(voor mij nieuw dan). Mijn vorige fiets werd echt wat te klein. Nadat mijn vader hem helemaal wedstrijdklaar gemaakt had(wielen overzetten, verzet aanpassen, alles op maat afstellen en transponder overzetten) was hij vrijdagavond helemaal klaar om er een wedstrijd mee te fietsen.

Nog even een gaatje dichtrijden
Omdat Den Haag lekker dichtbij is hoefden we niet vroeg weg. Na aankomst ben ik meteen in gaan fietsen en merkte dat de regen van vannacht toch wel wat gladde plekken had achter gelaten. Het was nu goed weer wat er voor zorgde dat de baan wel wat opdroogde, maar onder de bomen bleef het toch nat gedurende de hele wedstrijd.

In de laatste ronde niemand meer laten wegrijden.
Tijdens het warm rijden  heb ik nog een deel van de wedstrijd van categorie 2 kunnen bekijken. Hierin reden Mike en Lisa. (Mike werd 2e en Lisa 7e) Daarna ben ik naar de materiaalcontrole gegaan.  De loting was gunstig vandaag, ik stond weer op de eerste startrij. Bij de start was ik als snelste weg en trok een klein gaatje, na de eerste bocht heb ik gewacht op de rest, want om de hele wedstrijd alleen te rijden zag ik toch ook niet zitten. De hele wedstrijd heb ik attent voorin meegereden en een aantal gaatjes dichtgereden. Op 2 rondjes voor het einde zijn we nog met 7 renners over, waarvan ik het enige meisje ben. Het tempo werd goed vastgehouden waardoor er niemand meer terug kon komen en een sprint moest uitmaken wie er ging

3e en weer bloemen voor thuis
winnen. Ik kom als 2e het rechte eind op. Het wordt een lange sprint. Ik ga rechts langs de eerste jongen, maar aan de andere kant kwamen Stijn en Koert hard aanzetten. Zij sprintten iets harder dan mij en worden 1 en 2. Ik wist naar de laatste podiumplaats te sprinten. Na de wedstrijd van vorige week was dit weer wel een goede opsteker.
Voorlopig rij ik geen wedstrijden meer, maar volgende week staat nog wel de kunstmarathon op het programma. Emma rijdt daar ook en misschien zien we elkaar daar nog wel.




Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten