zondag 9 september 2012

Klompenronde 8 september 2012

Als eerste weg
Vandaag stond de Klompenronde op het eigen WWV parkoers op het programma. De eerste WWV renner die vandaag over de streep kwam mag zich ook clubkampioen 2012 noemen. Het zou dus een wedstrijd in een wedstrijd worden waarbij voor mij het clubkampioenschap duidelijk het belangrijkste was. Vanmorgen op de fiets naar de club en even inrijden, het parkoers ken ik toch wel. De zon brandde stevig en ik vond het al vroeg erg warm. Ik probeerde zo laat mogelijk naar de fietsencontrole te gaan om niet al te lang in de zon te moeten wachten. Dit gebeurde alsnog omdat we er erg lang moesten wachten totdat de huldiging van categorie 2 klaar was. Nadat we eindelijk mochten oprijden werden we bij start/finish nogmaals doorgestuurd, ze waren waarschijnlijk nog niet klaar met de apparatuur. Had ik net zo goed niet in hoeven te rijden.... Bij de loting kwam ik op de eerste rij te staan. Na het startschot was ik weer snel weg en pak de kopstart.
Op de pedalen op de eerste helling
De eerste bocht trok ik lekker door en draaide richting de eerste heuvel als eerste op. Daar maar even iets ingehouden om te kijken wat er gebeurde. In de volgende ronden verschillende malen geprobeerd om de wedstrijd hard te maken, maar elke keer als ik het peloton op een lint had, wilde er niemand echt overnemen waardoor de snelheid weer inzakte en iedereen weer kon aansluiten. Dit was natuurlijk niet de ideale situatie.
Clubkampioen wielren categorie 3 2012
Het liefste had ik Twan eraf gereden om zeker te zijn van het clubkampioenschap. Bij de passage van 3 ronden dacht ik dat er nog 2 ronden omgeroepen werden.Dit bleek een kleine misrekening waardoor ik in de laatste ronde wat ver naar achter kwam te zitten en behoorlijk door mijn krachten heen was. Gelukkig wist ik wel wat plaatsen goed te maken en kom in Twan zijn wiel het rechte eind op te rijden. In de sprint ging ik Twan gemakkelijk voorbij, maar kon niet meer mijn topsnelheid meer bereiken. Hierdoor werd ik slechts 9e waar normaal gesproken wel een plek bij de top 5 tot de mogelijkheden had behoord. Maar ik ben wel blij dat ik voor de eerste keer clubkampioen op de weg ben geworden
Groetjes
Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten