zondag 16 september 2012

JMW Oldenzaal 15 September 2012


Vandaag was de 14e en voorlaatste JMW wedstrijd in Oldenzaal. Het was vandaag ruim 2 uur rijden en Thomas reed met ons mee. Het uitgezette parkoers was bijna identiek aan de NK wedstrijd van 2 jaar geleden. Er zat van alles in; gras, single track, wat draaien en keren, een stukje verhard, een trapje, klimmetjes en afdalingen. Ondanks alles was het wel een snel rondje wat door het vele aanzetten toch wel een zware aanslag op de conditie zou blijken te zijn.

Omdat categorie 1 en 2 tegelijk reden zat er maar een half uurtje tussen het inrijden en de opstelling voor de start. De voorbereiding is dan toch wat anders, iets eerder stoppen met inrijden, wat eten en drinken en dan weer warm gaan rijden.
Zoals de afgelopen wedstrijden mocht ik vandaag weer als 5e en laatste op de 1e startrij opstellen. Ik kon nog kiezen helemaal links of helemaal rechts. Ik koos helemaal rechts naast Emma. De eerste bocht liep ook naar rechts, maar het was we zaak erg snel te starten om niet te snel op het gras te worden gedrongen waardoor er teveel snelheid verloren zou gaan. Mijn start liep goed en kon als 3e het gras en 1e meisje het gras op. Frits kwam mij nog voorbij, maar ik kon hem na de volgende bocht weer inhalen. Zo kwam ik als 3e de eerste keer de trap af. In de loop van de eerste ronde werd ik door zowel Frits als Scott ingehaald, ik kon hun wiel ook niet volgen. Hierdoor kwam Emma direct achter mij te rijden. In de tweede ronde wist ik het gat naar Scott weer dicht te rijden en hem weer in te halen. Hij bleef wel in mijn wiel, maar was wel een buffer tussen mij en Emma. Ik bleef hard doorrijden om een gaatje tussen ons te krijgen. In de derde en laatste ronde kon Emma het hoge tempo niet helemaal meer volgen. Er ontstond een gaatje en alleen Scott kon mij nog bedreigen voor de 4e plaats overall. Ik wist dat het laatste rechte eind maar kort was na een scherpe bocht. De stukken daarvoor voerde ik het tempo nog verder op om me niet te laten verrassen door Scott. Ik kon als eerste het rechte eind opdraaien en wist in de sprint Scott achter mij te houden. Zo werd ik 4e overall en 1e bij de meiden. Door dit resultaat ben ik zeker van de 5e plaats overall in de JMW competitie van 2012.

Oja wespen hebben ze daar ook, iets dat we eigenlijk niet zo gewend zijn. Vlak voor de prijsuitreiking en in een moment van onoplettendheid wordt in in mijn wijsvinger gestoken. Wat deed dat pijn. Blijkbaar had ik heel snel gereageerd en was de prik niet diep. Gelukkig was de jury wat traag zodat ik niet meer met tranen in mijn ogen het podium moest getreden.

Nu eerst een weekje kamp en dan volgende week de laatste JMW wedstrijd van ht seizoen in Bergschenhoek. (Gelukkig is dat niet zo ver en kan ik een beetje uitslapen om toch fit aan de wedstrijd te beginnen)

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten