zondag 2 september 2012

JMW Oldebroek 1 september 2012

Vandaag stond alweer de 13e wedstrijd van de JMW op het programma in Oldebroek. Het belooft daar een rondje te worden met veel draaien en keren zoals dat vorig jaar ook was. Het is alleen jammer dat ik na de vakantie niet dezelfde vorm had dan vorig jaar, mijn piek lag eerder in het seizoen en de laatste weken rij ik niet zo heel lekker ondanks dat ik vorige week wel gewonnen heb bij de Olympic Revance Wedstrijd in Zoetermeer. Dat was een parkoers met veel meer klimmen erin terwijl het in Oldebroek bijna vlak is. (op 2 kleine klimmetjes en wat bultjes na die je veelal op de snelheid tegenaan kan rijden)
Bij het inrijden bleek dat het om een behoorlijk lang parkoers(ruim 3 kilometer) ging. Het wordt dus weer moeilijk kiezen voor de jury hoeveel ronden er gereden moesten worden. Ik ging eigenlijk uit van 3 rondjes wat dan ongeveer 26 minuten wedstrijd zou betekenen.

Ik mocht als laatste op de eerste rij een startplek kiezen en kom aan de binnenkant te staan, dat wordt dus bij de start uitkijken dat ik niet ingesloten raak. Mijn start gaat goed en lig na de eerste 100 meter op een derde plaats. Alleen Frits (je weet wel waar ik niet zo'n goede ervaring mee heb) dringt zich net na de eerste bocht tussen Emma en mij in. Frits is eigenlijk nog de enige in het klassement die mij in kan halen en het is belangrijk dat hij niet teveel plaatsen voor mij eindigt. In het eerste halve rondje komt ook Kjell nog voorbij en kan ik het wiel van hem net niet volgen. Nog voor het einde van het eerste rondje word ik ook gepasseerd door Scott en lig dus 6e. Ondertussen ligt Emma op de 4e plaats een seconde of 6 voor me. Ik kan Scott zijn wiel net niet houden in het bochtige gedeelte waarmee ik de kans verspeel om het gaatje op Emma te dichten.  Zo rijden we na 9 minuten wedstrijd door de eerste keer door start finish en krijgen tot mijn verbazing al de bel voor de laatste ronde. Scott reed het gaatje wel dicht en ging Emma voorbij. Emma kan net wel aansluiten en zo rijden ze samen verder wel. Ondertussen komt CornĂ© nog wat aan aandringen, maar ik weet een klein gaatje te houden en richting de finish weer wat weg te rijden. Zo eindig ik op een 6e plaats in totaal en als 2e meisje. Frits wordt derde waardoor ik bijna de 5e plaats in het eindklassement niet meer kan ontgaan.


Groeten

Larissa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten