zondag 10 maart 2013

JMW Berlicum 9 maart 2013

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de JMW 2013 in Berlicum op het programma. Gisteren zijn de startnummers verloot. De klankbordgroep vond het nodig om de regels rondom het loten dit jaar te veranderen. Vorig jaar hadden de eerste 10 van het klassement van het jaar ervoor dezelfde startpositie als de positie in het eindklassement. Dit jaar werden de startnummers onder iedereen verloot. Hierdoor kreeg ik startnummer 424 ipv 405 waardoor ik pas op rij 5 mocht beginnen. Er zit dus niets anders op dan zo goed mogelijk naar voren te komen om een betere startpositie voor Arkel te bemachtigen.
Het weer werkte vandaag ook niet echt mee, we hebben alleen maar regen gezien vandaag. Het parkoers wat bij het inrijden nog redelijk droog was werd steeds natter en zwaarder te rijden.

Mijn start gaat redelijk goed en kan er gelijk al een aantal inhalen. Vlak voor het singletrack gedeelte lig ik zo rond de 12e plaats. Inhalen is in dit gedeelte moeilijk en de eerste 2 meiden kunnen afstand nemen. In de eerste 8 minuten van de wedstrijd verlies ik hierdoor een 40 seconden. De inhaalacties na de start hebben behoorlijk wat kracht gekost waardoor er nog een jongen langs komt. Daarna probeer ik hem weer in te halen, maar hij houdt op een minder faire manier af. Daar kan Daphne over meepraten, halverwege haalt ze me in en beleeft meermalen hetzelfde met die jongen. Hierdoor zitten we eigenlijk klem achter hem en kunnen we niet meer naar de eerste 2 meiden toerijden. Gedurende de wedstrijd halen we met dit groepje nog 3 rijders in waardoor we voor de 9e plaats rijden. In de laatste ronde is de volgorde nog gelijk. In het achterste gedeelte van het parkoers weet ik Daphne te passeren en probeer ik die jongen nog in te halen. Dit lukt niet meer en zo kom ik als 10e en 3e meisje over de finish.
Volgende week staat de wedstrijd in Arkel op het programma, ik mag dan vanaf de 2e startrij starten en kan dan gelijk proberen om de aansluiting met de eerste rijders te houden.

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten