zondag 24 juni 2012

JMW Zuidwolde 23 juni 2012

Vandaag stond de 12e JMW in Zuidwolde op het programma. De weg richting Zuidwolde is ondertussen wel bekend want het ligt naast Elim waar 2 weken geleden het NK op de weg werd gehouden. Ik was met Connor mee omdat we thuis een verjaardag hadden.
MTB vereniging Zuidwolde had een behoorlijk technisch parkoers neergelegd waarbij je maar op een paar gedeeltes kan inhalen. Ik mag weer op de eerste startrij starten en ben gelijk goed weg. Aan het einde van de startstrook lig ik zelfs op kop. Dit kan ik niet zo heel lang volhouden want Twan komt me voorbijrijden. Aan het einde van de eerste ronde maak ik een foutje waarbij ik in een afdaling met mijn trapper de zijkant raak en tegen een strobaal tot stilstand kom. Hierdoor kunnen Kjell en Scott mij inhalen.
Snel weer op de fietst en ondanks de pijn voer ik de rest van de wedstrijd een groepje aan dat strijdt voor de 4e plaats. Matthijs kan mij nog 1 keertje inhalen doordat ik een foutje maak bij het aansturen van een hindernis, maar in de volgende grasstrook kan ik hem weer gemakkelijk inhalen. In het laatste stukje voor de finish kan ik iedereen uit mijn wiel rijden en eindig zo als 4e in de wedstrijd, maar wel als eerste meisje.


Volgende week staat het clubkampioenschap op het programma en daarna is het zomervakantie. De volgende JMW is pas op 1 september in Oldebroek





Groetjes Larissa

ps. De foto's zijn genomen door William

Geen opmerkingen:

Een reactie posten