zaterdag 23 april 2011

Jeugdtoernooi Avanti 17 april

Dit jaar wil ik ook aan het NK jeugd op de weg deelnemen. Dit wordt gehouden in Den Haag, rondom het ADO stadion wat praktisch in de achtertuin is. Om mee te kunnen doen en wat ervaring met peloton rijden op te doen staan er tot juni ook een aantal wegwedstrijden op het programma. Vandaag had ik de eerste daarvan op het nieuwe complex van Avanti. Ze hebben daar een mooi complex alleen jammer dat er geen millimeter hoogte verschil in de baan zat. Voor de wedstrijd van categorie 1 heb ik een aantal ronden ingereden, daarna naar de materiaalcontrole. Ik had een redelijk goede loting waardoor ik van de eerste startrij kon vertrekken. Bij de start was ik meteen goed weg. In het eerste rondje merkte ik wel dat er niet echt werd doorgereden. Iedereen hield zich eigenlijk wel in. Hierdoor reed ik redelijk veel van voren. Halverwege de wedstrijd zette Salvador eens flink aan. Het gevolg hiervan was dat er een kleine groep weg reed, daar zat ik ook bij. Niemand wilde overnemen waardoor het tempo weer zakte en de gelosten terug konden komen. Zo reden we naar het laatste rechte eind. Eigenlijk zat ik iets te ver naar voren bij het aangaan van de sprint waardoor ik te snel op kop kwam. Ik werd in de laatste meters nog door een 5 tal renners ingehaald, maar werd toch nog 6e. Ik was toch wel wat teleurgesteld dat ik niet wat harder kon sprinten. Volgende week staat de wegwedstrijd bij Swift op het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten