dinsdag 26 mei 2015

MTB KidsChallenge Hamme 23 mei 2015

Vandaag opnieuw afgereisd naar België voor een wedstrijd van de MTB Kids Challenge, ditmaal in Hamme. Dit was een “nieuwe’’ wedstrijd in de Kids Challenge, want deze werd vorig jaar nog niet gereden.
We kwamen niet heel vroeg aan waardoor we niet meer voor de U11 konden inrijden. Samen met Mike de wedstrijd van de U11 gekeken en vervolgens samen met hem en nog wat andere Nederlanders het rondje ingereden.
De organisatie heeft zijn best er wel weer voor gedaan om het een mooi en technisch rondje er van te maken en dat is ook wel gebleken. Zo waren er balkjes waar je overheen moest springen, een zandbak, brug en schans en waren er een aantal singeltracks met veel draaien en keren. Echter doen de Belgen het anders met inrijden en heb je dus alleen tussen de categorieën wat tijd om in te rijden, hierdoor hebben we maar één rondje kunnen inrijden.
In dit ene rondje hadden we niet alle stukjes gereden die we eigenlijk moesten rijden, dus zou het in de wedstrijd maar een verrassing zijn wat hier te vinden was.

Ik mocht  weer, net zoals vorige week, op een van de achterste rijen van start gaan, dit omdat de meiden een ander klassement hebben in België. Bij het opstellen had ik het geluk dat ik als eerste op deze rij mocht kiezen en kon zo een plekje aan de buitenkant van het startvak bemachtigen. De andere meiden stonden allemaal op dezelfde rij of een rij achter mij, hier hoefde ik me in ieder geval niet druk over te maken.
Mijn start ging wel redelijk goed alleen was het een beetje jammer dat de jongen die voor me stond niet door trok en ik deze bij de start aan de zijkant voorbij moest steken. Maar ik kon alsnog rond de 12de plek het veld indraaien. De hele wedstrijd rond deze plek blijven rijden en af en toe met iemand samen gereden, maar dan vervolgens weer weggereden. De meiden waren na een rondje allang niet meer te zien en na verloop van de wedstrijd had ik een enorm gat op de nummer 2. Had zelfs in de wedstrijd nog het 4de en 3de meisje ingehaald en weer ver bij hen weggereden. Zo kon ik dus ruimschoots winnen bij de meiden en in totaal een 14de positie bemachtigen.
Na de wedstrijd bleek ook nog dat ik het enige meisje was dat niet was ingehaald door de winnaar bij de jongens!
Fien, Larissa, Amber
Bij de prijsuitreiking kregen we een fles champagne met wel 11,5% alcohol.... Nou dit zou je in Nederland zeker nog niet krijgen als je 13 bent. Nog even een paar jaartjes wachten voordat ik het mag opdrinken.

Groetjes

Larissa Hartog





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten