maandag 4 juni 2012

JMW W11 Wijchen 2 juni 2012

Vandaag vertrokken we naar Wijchen voor de 11e wedstrijd van de JMW serie. Dit is de laatste wedstrijd voor het NK mountainbike. Het parkoers was uitgezet in het bos rond de skibaan in Wijchen. Ik mocht vandaag starten van de 2e startrij. Gelijk na de start werd ik wat ingesloten. Hierdoor verlies ik wat terrein, maar omdat de startstraat erg lang is kan ik toch als tweede meisje (5e totaal) het bos indraaien. Al snel stonden we met zijn allen stil omdat het eerste pad door het bos anders is dan de eerste ronde waardoor de eerste rijder de verkeerde kant op reed. Daarna stonden we op de steile beklimming stil omdat Koert hier viel. In het tweede gedeelte van de eerste ronde kan ik naar de eerste plek bij de meiden rijden, maar ik merkte toe wel dat ik wat last kreeg van zware benen vandaag en kon het hoge tempo niet volhouden, Emma komt voorbij en haar wiel kan ik niet houden en zak wat verder terug. De rest van de wedstrijd rijd ik op de 8e/9e plek rond en ben in gevecht met met Daphne voor de 2e plek bij de meisjes. In de laatste ronde passeer ik haar en plaats gelijk een demarrage. Ik kan een paar meter bij haar wegrijden en zo eindig ik als 2e meisje.




Volgende week is het NK op de weg en de week erna het NK Mountainbike.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten