zondag 13 mei 2012

JMW W9 Beesel 12 mei 2012


Vanmorgen was het weer vroeg opstaan omdat we naar Beesel in Limburg moesten om de 9e wedstrijd van de jeugd mountainbike wedstrijden te fietsen. Vorig jaar vond ik dit een leuk rondje en de organisatie had beloofd dat het nog wat moeilijker en zwaarder zou zijn. Na een dikke 2 uur in de auto kwamen we er aan, gelukkig was het droog, maar zo af en toe zou er wel een druppeltje regen vallen. Snel in fietsen dan maar. Samen met mijn vader heb ik het parkoers verkend. Het was behoorlijk langer dan vorig jaar, er zaten nu 2 steile klimmen in, een paar moeilijke bochtjes, stukken single track  en 2 steile afdalingen. Bij het verkennen van de startstrook zag ik al dat de eerste bocht)haaks rechtsaf, heel snel na  de start volgde. Dit zou wel eens dringen geblazen kunnen worden. Vandaag mocht ik op de eerste rij starten en mijn voornemen was om Emma gelijk onder druk te zetten of er direct voor bij te gaan. Bij de start was ik niet helemaal lekker weg, maar ik zie toch kans om als 4e door de eerste bocht te gaan, maar wel achter Emma. Dan gaat het mis, ergens in het achterveld is er een valpartij in de eerste bocht die nog voor de 100 meter lijn ligt. De KNWU official wachtte echter lang met fluiten om de wedstrijd stil te leggen zodat de eersten al vol naar boven waren geknald. Gelukkig werden we daar wel tegengehouden anders hadden we het hele rondje vol gas doorgefietst en had dit nog veel meer kracht gekost. Nadat we terug waren gereden moesten we opnieuw opstellen. Iedereen ging weer op dezelfde plaats staan en mochten we voor een tweede keer starten. Nu was ik nog een stukje beter weg. Ik kon goed gas geven en kan achter Twan als 2e de eerste bocht doorkomen. Achter mij reden Scott en Emma. We reden met dezelfde 4 van voren als bij de eerste start, maar dan in een andere volgorde. Na een half ronde komt Scott voorbij, ik kan in zijn wiel gaan zitten en bij de eerste klim van de 2e ronde kan ik hem weer voorbij. Ondertussen zie ik dat Emma het wat moeilijk heeft naar boven en probeer bij Scott weg te rijden. Helaas komt hij weer op mijn wiel terug en in de 3e ronde passeert hij mij. Nu kan ik zijn wiel niet goed houden en hij rijdt langzaam weg. Emma zit nog wel in mijn wiel en in bijna elke klim verliest ze een paar meter om later weer terug te komen. Op de rest van het parkoers weet ik ze wel achter mij te houden. In de laatste klim van de laatste ronde geef ik nog een keertje extra gas en zo kan ik weer voorsprong nemen. Nog 1 afdaling vol naar beneden en dan rechtsaf naar de finish. Hier kom ik niet meer in de problemen en zo eindig ik als 1e meisje en 3e totaal.


Volgende week hebben we weer een heel ander parkoers, namelijk bij HRTCDOK in Den Helder. Hier is het geen zandgrond maar meer klei.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten