woensdag 23 mei 2012

Marion Gödde Meisjes Toernooi Dordrecht 20 mei 2012

 Vandaag stond de meisjesronde in Dordrecht op het programma. Gelukkig is dat niet zover rijden en vandaag zijn er dus alleen maar meisjes om tegen te rijden. In een meisjestoernooi rijden we een categorie hoger dan normaal zoals ook op het NK gaat gebeuren. De wedstrijd duurt dan ook wat langer. Ik moest pas in de 4e wedstrijd starten en we hadden er voor gekozen om er niet zo vroeg naar toe te gaan. Baanverkenning was er dus niet bij, maar ik had hier al vaker gereden en dat gaf dus niet al te veel problemen. Tijdens de wedstrijd van categorie 2 en 3 heb ik me warm gereden op de weg naast het parkoers. Toen was het tijd om op te stellen voor de start. Er werd geloot en ik kwam op de 2e rij terecht. Dit was echter geen probleem omdat er vlak na de start voldoende ruimte is om in te halen. Gelijk heb
ik me voorin gemeld en actief meegereden. Wel heb ik uitgekeken dat ik niet te veel kopwerk deed en op stukken met de wind tegen heb ik me goed verscholen in de groep. Op de klim heb ik een aantal keer aangezet en er ontstonden wel wat breukjes. Niemand wilde echt doorrijden zodat de achtervolgers in de afdaling telkens terug kwamen. Het moest dus wel een massasprint worden. Hierin zat ik redelijk goed geplaatst, maar ik kon niet voorkomen dat Rosalie er nog overheen kon komen. Zij werd eerste, ik tweede en Leonie Bos werd derde.

Volgende week zondag is de laatste kwalificatiewedstrijd voor het NK wielrennen in Bleiswijk


Groetjes Larissa


Geen opmerkingen:

Een reactie posten