zaterdag 17 september 2011

LJC Oldebroek 3 september 2011

Iets minder ver rijden dan vorige week, maar het was best nog wel een lange rit naar Oldebroek. Vandaag is het erg warm en het parcours bood ook weinig verkoeling. Voor onze categorie was de wedstrijdbaan uitgezet rondom het clubhuis. Het was best een snel lopend parcours met kombochtjes, 2 klimmetjes en 2 afdalingen waarvan 1 met boomstammen. De drop-off die bij het inrijden nog wel in het parcours zat was er voor de wedstrijd uitgehaald. Na het inrijden eerst naar categorie 1 gekeken waar Connor de derde plaats bij de jongens binnenhaalde. Op naar de start, ik mocht weer als laatste op de eerste rij plaatsnemen en stond aan de buitenkant. De startstrook was niet echt gelijk en ik sta dus op het gras terwijl er in het midden een pad is. Bij de start reageer ik wat te laat en wordt ook niet geholpen door het hobbelende gras. Dan het gas er maar volledig om een goed voorin te zitten bij de eerste bocht. Het lukt me daar om als derde in te rijden. Emma rijdt voor me en ik kan haar eerst goed volgen. Bij de kombochtjes verlies ik te veel snelheid terwijl ik op de andere stukken weer wat in kan lopen. De hele wedstrijd zie ik Emma voor mij uitrijden, maar het gat dichtrijden lukt net niet. Ik eindig op een kleine 10 seconden van Emma als 2e meisje en 5e totaal. Het gat met Emma wordt elke wedstrijd kleiner, over 2 weken rijden we in het Limburgse Beesel daar ga ik proberen om voor Emma te eindigen en zo de eerste LJC overwinning binnen te halen. Vandaag gingen we met alle kinderen die op het podium stonden op de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten