zaterdag 17 september 2011

Klompenronde 10 september 2011

Deze week was er geen LJC maar stond er een wielrenwedstrijd op het programma op ons clubparcours in Honselersdijk. Het was weer drukkend warm en er waren ruim 30 inschrijvers in onze categorie. Ik moest dus goed voorin blijven en me niet laten verrassen. Ik had startnummer 13 gekregen, maar aan bijgeloof doe ik niet dus gewoon het nummer opgespeld. Bij de loting voor de start kreeg ik nog net een plaatsje op de eerste rij. Na het startschot trok ik er meteen hard vandoor zodat is als voorste bij de eerste heuvel aankwam. Het werd toch wel een beetje een afwachtende wedstrijd, niemand kwam weg en de groep bleef erg groot. Ik bleef de hele wedstrijd goed voorin rijden, zo binnen de eerste 10 plaatsen. Het draaide dus uit op een massasprint. Ik zat voor de laatste bocht bij Salvador in het wiel. Bij het sprinten raak ik een beetje ingesloten waardoor ik eerst niet langs Salvador kan. Uiteindelijk lukt dat wel en kan naar de 5e plaats sprinten . Alleen Noa de Haan is als meisje sneller, ze wint de wedstrijd. Vandaag ging het dus veel beter dan de laatste ren wedstrijd( NK te Den Haag). Als prijs was er vandaag een plankje met 2 klompjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten