zaterdag 17 september 2011

LJC Beesel 17 september 2011

Vandaag de voorlaatste LJC wedstrijd van het seizoen. De laatste weken rij ik steeds dichter bij Emma en in Beesel is er een rondje uitgezet waar behoorlijk wat hoogte verschil in is verwerkt. Hopelijk is dat voldoende om de overige rechte stukken in de buurt te blijven van Emma want ik wil toch wel een keertje van haar winnen dit jaar. De zon was ook weer van de partij, maar nog niet zo fel als de vorige weken. Ook reden we behoorlijk in de schaduw in het bos dus dat was best te doen. Na goed het parcours verkend te hebben met mijn vader ben ik naar de start en het begin van de wedstrijd van categorie 1 gaan kijken. Daarna ben ik warm gaan rijden totdat we op mochten rijden voor de start. Ik mocht weer als 5e en verrassend genoeg hadden ze een plaatje aan de linker kant overgelaten. Met een goede start kan je dan eigenlijk goed rechtdoor starten, ben je minder snel weg kost het wel wat plaatsen. De KNWU official stond lang binnen de linten op het parcours, maar ik kreeg net genoeg ruimte om er goed langs te kunnen. Samen met Kjell start ik zeer snel, hij heeft een iets betere lijn dus rijdt hij op kop. Al snel rijden we met zijn vijven aan de leiding en dat blijft 2 rondjes zo. Toen kwamen Twan en Erwin voorbij en rijden langzaam weg, het tempo van Kjell ligt iets te hoog. Zo kom ik samen met Emma te rijden. Op de beklimming rij ik elke keer bij haar weg, maar in de afdaling komt weet ze de achterstand te verkleinen en even later aan te sluiten. Omdat het een klein rondje was moesten we heel vaak de beklimming oprijden, dat lijkt dus gunstig. Ook is de finish vlak na de beklimming en de afdaling. Dus als ik in het laatste rondje met wat voorsprong boven kom is de kans groot dat ik ga winnen. Elk rondje verloopt eigenlijk hetzelfde. Emma zit steeds in het wiel en weet niet langs mij te komen. Ik kom als eerste bij de laatste beklimming aan, nog 1 keer geef ik alles om een gat te slaan, dat lukt en ik kom met een voorsprong boven die ruim genoeg is om naar de finish te rijden. Nog een keer de afdaling en voorzichtig door de laatste bocht. Zo kom ik als eerste meisje over de finish en win dus mijn eerste LJC wedstrijd. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten