zondag 25 september 2011

Ronde van de Uithof HKS Trias 25 september 2011

Vandaag stond de laatste wegwedstrijd van het seizoen op het programma. Na de 5e plaats in Honselersdijk had ik goede hoop op een nog betere klassering. Het was vandaag wederom zonnig weer en hoefden niet lang in de auto te zitten, want Den Haag is om de hoek. Het parkoers was leuk en had klimmetjes, vals plat, afdalingen en veel bochten. Samen met een aantal anderen van WWV ingereden en vervolgens heb ik naar de eerste rondes van Mike en Lisa gekeken. Daarna snel naar de materiaalcontrole en vanuit het wachtvak kan ik de wedstrijd verder volgen. Tijdens het oprijden naar de start kom ik erachter dat een aantal versnellingen niet goed meer werken, terwijl dat tijdens het inrijden nog niet was. Gelukkig doen de zwaarste 2 versnellingen wel goed mee voor in de sprint en zal ik af en toe wel een zwaardere versnelling moeten draaien. Vandaag geen loting, maar wie het eerste bij de startstreep staat. Door het gedoe met de versnellingen sta ik op de 2e rij achter Erwin Smit. Hij krijgt na de start zijn schoen niet snel in de kliks en na de eerste bocht rij ik zo ongeveer achteraan. In de eerste ronde weet ik dat goed te maken en bij de eerste doorkomst rij ik al goed voorin. Dit heb ik de hele wedstrijd goed vol gehouden. Ook heb ik nog een aanval van Erwin teniet gedaan en kwam het aan op een massasprint. Hierin was Erwin vandaag de snelste. Ik kom als 6e het rechte stuk op en zie kans om Rosalie en Laura (op de streep) in te halen. Op Twan, die in het wiel van Erwin sprintte, kom ik 0.005 seconden (veel kleiner kan het verschil niet zijn volgens mij) tekort en zo word ik vandaag 3e, maar wel eerste meisje. Na de wedstrijd ben ik nog met Mike en Lisa op het springkussen geweest en het parkoers rondgelopen om nog naar de wedstrijd van categorie 4 te kijken. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten