donderdag 6 juni 2013

Sosef Cup Wedstrijd 2

Luke, Twan en ik in Rood/Wit/Blauw
Daar stonden we dan 3 NederlandsKampioenen in 1 clubwedstrijd, in totaal ongeveer 25 starters in de categorie 11-12 jaar. Luke heeft al een nieuw tenue, hij is namelijk ook Nederlands Kampioen veldrijden. Twan was vorig jaar al Nederlands Kampioen MTB en heeft een oud tenue en ik met mijn gewonnen NK shirt. In dit startveld zit er eigenlijk niet veel meer in dan een 4e plaats. Luke is behoorlijk sneller. Roy ook, hij werd 5e op het NK en Twan is de meeste keren ook sneller. Mijn start was vandaag niet echt goed, ik kom niet lekker uit in de eerster dubbelhaakse bocht. In het daaropvolgende stuk haalde ik een paar jongens in en kan in aansluiten bij de eerste 3 jongens. Na een half rondje reed Luke weg van ons, we reden dus nu met zijn drieen. Achter mij begon er langzaamaan een groot te ontstaan met de overige rijders.
Ik kon het tempo van Roy en Twan goed bijhouden. Aan het einde van de ronde kondn Twan en Roy net langs een achterblijver komen voordat ze een stuk single track opreden. Mij lukte dat niet meer en voordat ik er langs kon was er al een groot gat ontstaan. Het gat dichtrijden lukte niet meer, maar ik bleef verder gewoon mijn eigen tempo rijden. Het gat naar de jongens groeide wel, maar werd nooit echt groot. Uit de achterhoede kwam ook niemand meer dichterbij, dus kon ik de wedstrijd op dit tempo uitrijden. In de laatste ronde reed Roy nog weg bij Twan. Ik finishte als 4e met een dikke minuut achterstand op Luke en een 25 seconden achterstand op Twan.
Zondag ga ik het NK op de weg rijden in Hoorn.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten