maandag 17 juni 2013

Ronde Holtheme Gramsbergen 15 juni 2013

Vanaag niet in mijn RoodWitBlauw in Wijchen, maar op de wielrenfiets in Gramsbergen. We waren namelijk met het gezin een weekeindje weg in het noorden van het land dus Wijchen lag wel heel erg ver uit de route. We waren vlak bij Zuidwolde waar ik volgende week wel in het RoodWitBlauw ga starten.
Lekker in de Regen
Terug na de wedstrijd. Er waren niet veel rijders(er was ook nog een wedstrijd in stadskanaal) en ook niet veel bekenden. De enige 2 die ik ken waren Noa en Mark de Groot(Nederlands Kampioen bij de jongens). Toen we naar de materiaalcontrole gingen begon het plotseling hard te waaien en te regenen. Hebben wij weer, een natte weg, water uit de lucht en een harde wind. Gelukkig deden ze de loting snel en konden we ook rap vertrekken. Vanaf het begin werd er hard gekoerst, bij ons in het district wil het nog wel eens zo zijn dat eerst de kat uit de boom gekeken wordt. Ik ben goed weg en kan het tempo goed volhouden. Halverwege werd er nog een tandje bijgezet en moest ik een gaatje laten wat langzaam opliep tot een seconde of 2-3. 5 renners waren wat vooruit, achterop het parkoers kon ik het gat weer dichten en we zaten even later weer met 10 man bijeen.
Als 4e net naast het podium
Door de regen waren de bochten wat glad geworden en het was dus uitkijken geblazen. Bij het ingaan van de laatste ronde zaten we nog bijelkaar. Het zou dus een sprint worden met een groep van 10. Noa komt als eerste uit de laatste scherpe bocht en kan doortrekken totaan de finish. Zij werd niet meer ingehaald door Wouter en Mark. Ik kwam ook net niet meer aan hun achterwiel en werd 4e. Met dit resultaat ben ik best tevreden.
Volgende week dan eindelijk een JMW in het RoodWitBlauw, maar eerst van de week nog een Sosefcup op de club.

Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten