zaterdag 22 juni 2013

JMW Zuidwolde 22 juni 2013

Vandaag stond de 10e wedstrijd van de JMW reeks in het Nolderbikepark in Zuidwolde op het programma. Dit wass mijn eerste JMW als Nederlands Kampioen. Ik had er veel zin en en wou natuurlijk mijn trui met verve verdedigen. Afgelopen dagen had het behoorlijk geregend, maar vandaag was het droog en scheen bij aankomst de zon. Het parkoers was bijna gelijk aan vorig jaar en had vanalles in zich. Het was veel draaien en keren, een groot aantal lastige passages en telkens remmen en aanzetten. Hierdoor zou het best een zware wedstrijd worden. Door de regen was toch wel hier en daar nog nat en her en der glad. Hierdoor toch gekozen voor een voorwiel met wat meer grip.
Bij de start mocht ik weer op de eerste rij vertrekken en mijn start ging redelijk goed. Bij de eerste bocht kwam ik als 2e aan. Het tempo van de eerste jongen kan ik net niet bijhouden en later in de eerste ronde komen Twan en Frits ook voorbij. Ik kan een tijdje in Frits zijn wiel mee, maar door een tak in mijn wiel moest ik hem laten gaan. Mijn voorsprong op de volgende rijder was echter voldoende om deze positie te behouden. Mijn voorsprong op het eerstvolgende meisje was nog groter dus daar hoefde ik me niet te veel zorgen om te maken. In de rondes erna kon verloor ik langzaam wat terein op Frits, maar mijn voorsprong op de achtervolgers groeide gestaag. De volgende rondes rij ik stevig door en kan in de slotfase nog wat van mijn achterstand goedmaken, maar aansluiten bij Frits zat er niet meer in. Ik kwam zo als 4e overall en 1e meisje over de finish.
Hannah finisht als 6e en 2e meisje Emma als 10e en 3e meisje. Dit was de laatste JMW voor de vakantie. In de komende weken staan er nog een Sosefcup, wat wegwedstrijden, Rabo dikke Banden races en een clubkampioenschap MTB op het programma. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten