zaterdag 25 mei 2013

Ronde van Bernisse 25 mei 2013

Vandaag niet naar Beesel, maar de ronde van Bernisse in Zuidland op de racefiets. Dit is een kwalificatiewedstrijd voor de NK weg. Ik was al gekwalificeerd, maar kon nog wel naar de 3e plaats in de rangschikking stijgen. Ik moest dan 1e worden(bij de meisjes en degene die voor me staat 3e of lager. Het weer was wel goed wat zon en wat bewolking. De wind was toch wel behoorlijk aanwezig wat het rondje wel wat zwaarder maakte. De ronde van Bernisse is de enige wedstrijd in het district waar om een leidersprijs wordt gestreden. Dit geeft toch altijd een andere wedstrijd. Ik had besloten om mij niet te bemoeien met de leidersprijs. In de eindsprint van de wedstrijd voor ons was een valpartij waardoor het heel lang duurde voordat we mochten oprijden. Mijn loting was heel slecht,
Eindsprint op de foto rechts rijdt Leonie
ik stond bijna achteraan. De start ging redelijk goed en kon al behoorlijk wat plaatsen opschuiven. Omdat ik niet meedeed met de sprints zakte ik wat naar de tweede helft van het peloton. Zolang er geen ontsnappingen waren maakte dat niet veel uit. Het hollen en stilstaan voor de tussensprints kostte toch wel veel kracht. In de 2e helft van de wedstrijd ben ik wat meer naar voren gereden. 3 rondjes voor het einde wisten 3 renners te ontsnappen.
Samen met Leonie tijdens de prijsuitreiking
Dit waren alleen maar jongens dus was er niet veel aan de hand. Er werd niet echt gereageerd dus konden ze tot het einde wegblijven. Onze groep maakte zich op voor de massasprint. Ik kwam redelijk uit de laatste bocht, een paar plaatsjes verder naar voren was nog wel wat beter geweest. Het werd een lange sprint waarbij ik het meisje voor mij inhaalde. Naast mij sprintte Leonie ook hard, ik dacht dat zij voor mij eindigde, maar je kon niet zo goed zien waar de finishstreep echt was. Toen de speaker de namen opnoemde bleek ik toch voor Leonie als 6e en 1e meisje over de finish te zijn gekomen. Vanavond maar eens even op mylaps kijken hoe groot het verschil was.

Volgende week ga ik het NK MTB in Berlicum rijden.

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten