maandag 20 mei 2013

Marion Gödde Meisjes ronde 19 mei 2013

Vandaag stond de meisjes ronde in Dordrecht op het programma. Dit is de enige kwalificatie wedstrijd waar we met alleen maar meiden rijden. Het weer is goed, niet te warm, weinig wind en een zonnetje. Vandaar mogen we als eerste na de pauze rijden. Door de loting kwam ik op de 2e rij te staan. Het meisje voor mij kwam niet in haar kliks bij de start waardoor ik als allerlaatste vertrok. Heel erg was dat niet omdat er niet gelijk doorgereden werd. Het bleek een rustige koers te worden. Er is maar 1 serieuze uitlooppoging geweest. Omdat er maar een paar meiden waren die het tempo niet bij konden houden werd het een sprint met 17 meiden. Toen we voor het clubhuis kwamen zat ik redelijk goed geplaatst. Ik zat bij Laura in het wiel. Vanaf het clubhuis loopt het iets naar beneden, hier moet je snelheid maken om op topsnelheid te komen. Ik zat daar echter ingesloten aan de rechterkant. Pas halverwege het rechte eind ontstond er wat ruimte. Dit was echter te laat om de meiden voor me nog in te kunnen halen. Ik werd nog 5e en mocht met een beker naar huis.

Volgende week zaterdag rijd ik nog een wedstrijd in Zuidland. Daarna zijn er 2 NK's aan de beurd.

Groetjes

Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten