maandag 26 maart 2012

JMW W4 Burgh Haamstede 24 maart 2012

Vandaag stond de 4e ronde van de jeugd mountainbike wedstrijden in Burgh Haamstede op het programma. We hoefden niet zo heel erg vroeg op want het was maar een dik uur rijden met de auto. Het parkoers was bijna gelijk met die van het NK vorig jaar, alleen het stuk na de start was anders en de bruggen over het fietspad waren er niet. Het rondje was nogal kort waardoor we behoorlijk wat rondjes moesten rijden. Vlak voor de start tijdens het kijken naar de wedstrijd van Connor reed ik nog even langs het parkoers en kom ik lelijk ten val. Naast schrammen op linker arm en been bezeer ik mijn linker pols behoorlijk. Hier had ik veel last van tijdens de wedstrijd omdat ik niet echt aan mijn stuur kon trekken en remmen ging ook lastig. De eerste meters van de start kom ik ook niet lekker weg, maar op het stuk fietspad kan ik 4 rijders inhalen zodat ik toch als 6e en 2e meisje de eerste keer over start/finish heen kan gaan. Door de fysieke ongemakken verlies ik wel de aansluiting met de eerste 5 rijders met daarbij het eerste meisje. Langzaam maar zeker verdwijnen zij uit het zicht. Met Julot in mijn wiel kan ik lange tijd de 6e plaats handhaven. Even na halverwege de wedstrijd weet ik Julot te lossen en kan hierdoor mijn tweede plaats veilig te stellen. In de een na laatste rond komt er nog een jongen voorbij die ik echt niet meer kan bijhouden. De pijn verbijtend rijd ik de laatste 2 ronden uit op de 2e plaats bij de meisjes. Zonder de val had er wel iets meer ingezeten vandaag. Na de wedstrijd werd mijn arm alleen maar dikker. Hopen dat er niets ergs aan de hand is zodat ik volgende week wel kan starten in Norg. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten