vrijdag 9 maart 2012

JMW W1 Assen 3 maart 2012

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de Jeugd Mountainbike Wedstrijden op het programma. Omdat de deze wedstrijd in Assen was waren we voor een weekeinde naar het noorden van het land vertrokken. Vanochtend kon ik dus eigenlijk uitslapen want we moesten maar een half uurtje met de auto. Dit jaar rij ik in categorie 3, dus na het inrijden moeten ik eerst de wedstrijden van categorie 1 en 2 afwachten. Wat vandaag opviel was dat de organisatie nog niet alles op orde had. Het was zelfs tot na de start niet echt duidelijk welke route er gereden moest worden en andere zaken gingen ook anders dan normaal. Dit jaar rijdt ik met startnummer 305 (roze bordjes die totaal niet bij mijn fiets staan) wat inhoudt dat ik de eerste wedstrijd van de eerste startrij mag vertrekken. Bij de start was ik niet heel goed weg, ik was wat afgeleid door een iemand van de KNWU die keihard op een fluitje blies vlak naast mijn oor. Vlak na de start komt een zandstrook waar ik extra aanzet, naast me valt Erwin, maar gelukkig heb ik daar geen last van. Ik rij na Emma en Twan de eerste zandstrook uit. Ik zit echter niet lekker in mijn ritme en verlies de eerste ronde de aansluiting met Twan en er komen een aantal andere rijders voorbij. Ik blijf wel 2e meisje. Ik rij de rest van de wedstrijd op de 8e plaats overal rond. Na een dikke 20 minuten wedstrijd moesten zowel Koert als ik finishen zonder dat we de bel gekregen hadden. Gelukkig had ik niet meer de mogelijkheid om Koert in te halen zodat deze dwaling van de wedstrijdjury zonder verdere gevolgen bleef. Volgende week hebben we een wedstrijd in Berlicum Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten