zaterdag 4 juni 2011

4 juni 2011 Nk MTB Burgh Haamstede

Vandaag stond het NK MTB jeugd in Burgh Haamstede op het programma. Ik was gisteren best zenuwachtig en kon maar niet in slaap komen. Na een dik uur in de auto snel de fietsen eraf halen en inrijden. In het parcours waren 2 bruggen opgenomen en ook nog twee klimmetjes. Na het inrijden goed naar het startvak gekeken waar we uit moesten starten. Ik zou als 5e opgeroepen worden, dus als laatste van de eerste startrij. Omdat het startvak zeer breed was zou er waarschijnlijk wel wat te kiezen zijn. Na nog een rondje inrijden ben ik naar de start van categorie 1 gaan kijken. De verwachtingen van de positie in het startvak kwam bij hun in ieder geval uit. Aan het einde van de wedstrijd van categorie 1 ben ik naar het startvak gereden en heb gewacht op de startopstelling. De eerste drie rijders die op mochten rijden gingen helemaal links staan, de vierde rechts en ik kon daarnaast aan de binnenkant gaan staan. Volgens mij bijna de optimale plek. Dit bleek wel na de start, die ging uitermate goed, ik reed als eerste weg en kon snel oversteken naar het tegelpad. Alleen Kjell kwam nog langs mij in de startstraat. Na 1 rondje is dat nog steeds zo. In de tweede ronde probeert Emma me in te halen en rijdt daarbij hard tegen mij elleboog aan. Dit doet veel pijn en kan slecht meer aan mijn stuur trekken. Hierdoor kan ik niet meer zo goed tempo maken en ziet ook Julot kans om terug te komen. Dit is eigenlijk zonde omdat de wedstrijd zo goed ging en ik al een gat van ongeveer 20 seconden had op Julot. In de sprint had ik nog steeds last van mijn arm waardoor ik niet zo hard kon sprinten, hierdoor kon Julot nog net mij voorbijkomen, al scheelde het maar een paar centimeter. Maar de derde plek op het NK is toch wel mooi. Volgend jaar gaan we eraan werken om een tree (of twee) hoger te staan. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten