dinsdag 14 juni 2011

Nk Jeugd Wegwielrennen 12 juni 2011

Vandaag stond het NK wegwielrennen op het programma. Het parcours was 2 kilometer lang en was uitgezet rondom het ADO stadion in Den Haag. Van te voren is er al veel geschreven over de voors en tegens van dit parcours. Voor ons was het niet ver rijden, ongeveer 15 minuten met de auto. We moesten pas in de middag rijden dat in tegenstelling tot alle andere wedstrijden die we in de ochtend gereden hebben. Vandaag start ik weer in meisjes categorie 3 wat betekend dat ik met een zwaarder verzet mag rijden en dat de wedstrijd gelijk de helft langer is dan normaal. Tijdens het inrijden merk ik al wel dat de bochten niet erg lekker lopen. Er zijn 2 behoorlijk krappe U-bochten op de keerpunten in het parcours opgenomen. Ik mag dankzij mijn derde plaats in de regio als 20e oprijden en sta op rij 3. Vlak na de start gaan we gelijk door de eerste U-Bocht. Ik zit daar redelijk aan de buitenkant wat me wat plaatsen kost zodat ik redelijk achterin de groep terecht kom. Elke keer bij deze bochten moet ik een paar meter laten, wat ik daarna weer probeer terug te rijden. Het resultaat is dat ik achter in de groep blijf hangen en elke keer gaatjes dicht moet rijden. Dit kost erg veel kracht. Tot 2 rondjes voor tijd kan ik alle gaatjes dichtrijden, maar dan is het ook wel gedaan. Er rijden nog 17 meiden voor me dus een goede klassering kan ik wel vergeten. Er waaien nog wat meiden af en met een groepje van 3 rij ik de laatste ronde in. Op 40 seconden van de winnaar win ik met gemak het sprintje van 3 win en zo word ik 16e vandaag. Eigenlijk wel jammer dat het parcours zo was uitgezet, de meiden waar in normaal mee strijd werden respectievelijk 3e 5e en 7e. Ik weet in ieder geval waar ik komend jaar goed op moet oefenen, bochtentechniek in krappe bochten. Volgend jaar is het NK in Elim (zoek dat maar eens op, het ligt vlak bij Zuidwolde waar ik komend weekeinde een MTB wedstrijd heb) waar ook wel krappe bochten in het parcours zitten, maar in ieder geval geen U-bochten. Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten