zondag 23 maart 2014

JMW Berlicum 22 maart 2014

Positie vlak na de start
Vandaag stond de 2de wedstrijd van de JMW in Berlicum op het programma. Dit is het parkoers waar ik vorig jaar Nederlands Kampioen ben geworden. Het parkoers was grotendeels vergelijkbaar met dat van het NK. Alleen achterin was een extra berg(je) gemaakt met daar vlak achteraan 2 dropoffs. Toen we aankwamen was het droog en heb ik 2 rondjes ingereden. Bij het opstellen voor de start was het nog redelijk warm maar een aantal donkere wolken kwamen onze kant op drijven. Ik mocht op de eerste rij starten en de anderen lieten aan de binnenkant een plaatsje over. Een beetje hetzelfde verhaal als
De klim achter in het bos
vorig jaar in Apeldoorn. Het opstellen duurde vrij lang want er stonden 42 rijders aan de start. Toen we eindelijk mochten starten kwam ik goed uit de startblokken. Ik ging als 4e en 1e meisje de eerste bocht in. Toen we achter op het parkoers aankwamen had ik de eerste 3 jongens moeten laten gaan, maar had ik ook een voorsprong van een meter of 50 op Hanna die als het 2e meisje doorkwam. Bij de volgende passage was mijn achterstand wat gegroeid, maar mijn voorsprong op het Hanna ongeveer 13 seconden. Omdat ik voor me niemand meer zag moest is de rest van de wedstrijd een eigen tempo blijven rijden wat hard genoeg was om ervoor te zorgen dat Hanna geen aansluiting kon vinden. Het gaatje wat ik had werd wel wat kleiner maar bij de laatste passage van de achterste berg was het toch nog steeds 50 meter. Ondertussen werd het gat naar Frist die als 3e jongen reed weer kleiner maar hem kon ik niet meer achterhalen. Het laatste halve rondje bleef ik goed doorrijden en op start finish
Ik 1e, Hanna 2e en Shirin 3e
had ik nog 4 seconden voorsprong over en kon zo naar de eerste overwinning van dit seizoen rijden.


Volgende week is de 3e JMW in Burgh Haamstede en daarna beginnen de wegwedstrijden voor mij.

Groetjes Larissa



Geen opmerkingen:

Een reactie posten